شناسهٔ خبر: 167320 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اسماعیلی: لایحه بودجه 1400 نتیجه نگاه به بیرون برای رفع تحریم‌هاست

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تا زمانی که ما وضعیت اقتصادی کشور را به مذاکرات گره بزنیم، اقتصاد ما شکننده‌تر خواهد شد و وضعیت لایحه بودجه سال 1400 نتیجه نگاه به بیرون از کشور برای رفع تحریم‌ها و شرطی کردن اقتصاد است.

به گزارش «نماینده»،ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد بی اثر کردن تحریم‌ها و همچنین رفع تحریم‌ها گفت: اگر رهبر معظم انقلاب عنوان کردند که اگر امکان رفع تحریم وجود داشته باشد یک ساعت هم نباید درنگ کرد، در ادامه هم گفتند که 4 سال است تحریمی برداشته نشده است.

وی افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب چه در این سخنرانی و چه در سخنرانی‌های قبلی تکیه بر توان داخلی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها بوده و هست و در سایه چنین رویکرد و اقداماتی است که اقتصاد کشور در برابر تهدیدها و تحریم‌ها مقاوم می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی همانطور که گفتم کشور را در برابر فشارهای بیرونی تقویت می‌کند و همچنین باعث شکوفا شدن استعدادهای داخلی می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما با مذاکره مخالف نیستیم، اما معطل گذاشتن همه چیز کشور و منوط کردن آن به مذاکرات امر درستی نیست.

وی افزود: نباید اقتصاد کشور را شرطی کرد و وضعیت آن را به نتایج مذاکرات گره زد؛  چراکه این کار اقتصاد کشور را شکننده‌تر می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: این که با نتایج فلان انتخابات، اقتصاد کشور دستخوش تغییر می‌شود، نتیجه همین شرطی کردن اقتصاد کشور و منوط کردن آن به مسائل خارجی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر وضعیت امروزی که ما در لایحه بودجه 1400 مشاهده می‌کنیم و مشکلاتی که در تأمین منابع درآمدی آن ملاحظه می‌شود نتیجه همین رویکرد و توجه به خارج از کشور برای رفع تحریم هاست.

نظر شما