شناسهٔ خبر: 167233 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بودجه ۱۴۰۰ نیاز به اصلاحات اساسی دارد/ جلسه آینده فراکسیون با حضور کارشناسان به منظور بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰

میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۰ نیاز به تغییرات اساسی دارد و جمع‌بندی همه کارشناسان بر این است که یا در دولت یا در مجلس باید این اتفاق رخ دهد.

به گزارش «نماینده» سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به جلسه صبح امروز(چهارشنبه ۲۶ آذرماه) فراکسیون متبوعش گفت: این جلسه با حضور روسای مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس فراکسیون به منظور بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و نحوه مواجهه مجلس با آن تشکیل شد.

وی افزود: موضوعی که مورد اتفاق نظر همه کارشناسان است اشکالات اساسی بودجه، وابستگی زیاد به نفت، عدم تحقق بسیاری از پیش‌بینی‌های صورت گرفته در بُعد درآمدها و منابع و البته ناتوانی دولت در بحث فروش بیش از ۲.۳ بشکه نفت در روز است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: موضوعی که دولت باید مورد توجه قرار دهد این است که موظف است سهم صندوق توسعه را از مازاد فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت به میزان ۳۸ درصد پرداخت کند. همچنین بدهی‌های خود را نیز به هر میزان نفت که بیش از یک میلیون بشکه بتواند بفروشد باید به صندوق پرداخت کند و بر این اساس عملاً دولت تنها می‌تواند روی یک میلیون بشکه نفت خود حساب کند و مابقی را باید در صندوق توسعه ملی که سهم آیندگان است هزینه کند و بر این اساس رقم بالایی از پیش‌بینی‌های بودجه دولت نیز محقق نمی‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: جمع‌بندی ما این است که باید بودجه اصلاح ساختاری و ماهوی شود و دولت باید بپذیرد پیش از طرح در صحن مجلس با همکاری مجلس اشکالات بودجه باید مرتفع شود تا مجلس نیز بتواند بر اساس شرایط کشور بودجه را به موقع تصویب کند البته فراکسیون هفته آینده نیز در خصوص بودجه جلسه فوق‌العاده و با حضور کارشناسان، اساتید و احتمالا روسای مراکز تخصصی خواهد داشت

نظر شما