شناسهٔ خبر: 167218 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هلال احمر با بودجه پیشنهادی دولت با بحران مواجه خواهد شد

پاکمهر نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:با پیشنهاد افزایش کمتر از ۱۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ جمعیت هلال احمر از سوی دولت به مجلس، بزرگترین نهاد مردمی، امدادی و پاسخگو به بحران‎های کشور، با بحران بودجه مواجه می‌شود.

 به گزارش «نماینده» سید محمد پاک مهر، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره «وضعیت بودجه هلال احمر در سال آینده»، گفت: بنده با جمعیت هلال احمر آشنا هستم، این دستگاه باید اندوخته و ذخیره داشته باشد تا در مواقع بحرانی به یاری آسیب دیدگان بیاید، با افزایش بودجه کمتر از ۱۰ درصد، نمی‌شود بحران را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه رشد بودجه‌ای که برای جمعیت برای سال ۱۴۰۰ لحاظ شده کمتر از دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است، بیان داشت: کشور ما در منطقه بحران خیزی قرار دارد، نمی‌توان از حوادث نام برد اما پیش بینی برای مدیریت آن نداشته باشیم، رشد بودجه جمعیت هلال احمر برای سال ۱۴۰۰، ۱۰ درصد لحاظ شده که از دیگر دستگاه‌های اجرایی کمتر است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با پیشنهاد افزایش کمتر از ۱۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ جمعیت هلال احمر از سوی دولت به مجلس، بزرگترین نهاد مردمی، امدادی و پاسخگو به بحران‌های کشور، با بحران بودجه مواجه می‌شود.

این نماینده مجلس ابراز داشت: برخی از وزراتخانه‌ها برای سال ۱۴۰۰ رشد حدود ۶۰ درصدی را داشتند اما جمعیت هلال احمر کمتر از ۱۰ درصد بوده است؛ چطور ممکن است هزینه دستمزد ۲۵ درصد افزایش یابد اما رشد بودجه این جمعیت ۱۰ درصد باشد؟

پاک مهر در خصوص ماده ۱۷ ‌قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر، گفت: اگر این ماده به درستی اجرا شود، بخش زیادی از نیازهای جمعیت مرتفع می‌شود اما کشور در شرایطی قرار گرفت که درآمدهای ناشی از این ماده به شدت کاهش یافت. در اصلاح قانون اساسنامه باید یک درآمد پایدار شناسایی شود و این موضوع نیازمند ارتباط تنگاتنگ مدیران جمعیت با کمیسون است.

نظر شما