شناسهٔ خبر: 166962 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزارت خارجه مانع اقدامات ضد امنیتی سفارتخانه های خارجی شود

حاجی دلیگانی/2 عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:ضرورت دارد تا وزارت امور خارجه هر چه سریعتر مانع اقدامات ضد امنیتی سفارت خانه های کشورهای همانند هلند در کشور شود.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طی گزارشاتی که اخیر به دست نمایندگان رسیده است سفارت هلند در تهران، اقداماتی ضد امنیتی در جهت مداخله در امور آموزشی و اقتصادی کشورمان داشته است.

وی با بیان اینکه بنده نیز تذکری در این زمینه به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره این موضوع داده ام، افزود: سفارت هلند اخیرا در  اطلاعیه ای اعلام کرد برای آموزش زنان کارآفرین و فعال در حوزه مرتبط با توسعه پایدار ایران، برنامه چهار هفته ای تدارک دیده است که رایگان نیز هست، این موضوع باید بررسی شود که یک سفارتخانه خارجی در کشورمان چرا اینگونه برنامه ها را تدارک می بیند.

نماینده شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: طبق اخباری که ما داریم هلند از جمله کشورهایی است که دستگاه های امنیتی آن تلاش فراوانی برای مداخله در کشورمان دارند و بسیاری از افرادی که از ایران
گریخته اند ذیل حمایت سازمان های امنیتی و بنیادهای به مانند «هیفوس» با پوشش های به مانند اموزش، پروژه های امنیتی علیه ایران را پیگیری می کنند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضرورت دارد تا وزارت امور خارجه هر چه سریعتر مانع اقدامات ضد امنیتی سفارت خانه های کشورهای به مانند هلند در کشور شود.

نظر شما