شناسهٔ خبر: 166940 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس به دنبال صیانت از منافع ملی/ اتهاماتی که از بیرون به مجلس می زنند نابه جا است

معصومه پاشایی عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کاملا کارشناسی و با هدف صیانت از منافع ملی تصویب شد، گفت: اتهاماتی که از بیرون به مجلس می زنند نابه جا است.

به گزارش «نماینده» معصومه پاشائی بهرام در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، گفت: این طرح از چند ماه گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفته و پس از بررسی کارشناسی دقیق به صحن ارسال شد و با توجه به ترور شهید فخری‌زاده زودتر در دستور کار قرار گرفت. در جلسات کمیسیون امنیت ملی نیز نمایندگان دولت و وزارت امور خارجه حضور داشتند و درباره طرح نظرات خود را اعلام کردند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس افزود: جامعه مدت هاست نسبت به برجام سکوت اختیار کرده، مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند لذا ورود فوری مجلس به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها شوکی ایجاد کرد و بر همین مبنا دولت در برابر مجلس موضع گیری کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همه باید بدانند که همه ما سوار بر یک کشتی یعنی جمهوری اسلامی ایران هستیم و مجلس به دنبال صیانت از منافع ملی است. ما  نمی‌توانیم بگذاریم دشمن در داخل کشور ما خانه امن برای خود ایجاد کند و به ترور دانشمندان ما بپردازد.

پاشائی با بیان اینکه محسن فخری زاده در داخل کشور ترور شد و این نشان می‌دهد که ما باید واکنشی بهنگام نشان دهیم، گفت: واکنش ما باید از موضع قدرت باشد. این طرح توسط شورای نگهبان و مجلس چکش کاری می شود و قطعا با لحاظ نظرات کارشناسی و فنی تصویب خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر ما با تغییر دولت در آمریکا رو به رو هستیم، دولت و رئیس جمهوری جدید ایالات متحده باید بدانند که مواضع جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده است و نمی توانند به راحتی با برجام بازی کنند. این طرح موضع جمهوری اسلامی را برای آمریکایی‌ها روشن کرد و آنها خواهند فهمید که برای ما ترامپ و بایدن تفاوتی ندارد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح، گام به گام با سازمان انرژی اتمی و دولت پیش رفت و تمامی بندها نتیجه بررسی‌های کارشناسی است. اتهاماتی که از بیرون به مجلس می زنند نابه جا است.

نظر شما