شناسهٔ خبر: 166929 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایجاد مصوبه‌ای در مجلس جهت حمایت از جامعه ایثارگران

بازنشسته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن ابراز خرسندی از رای قاطع نمایندگان به ایجاد مصوبه‌ای جهت حمایت از جامعه ایثارگران کشور تاکیدکردکه کلیه بازنشستگان و افرادی که در هر مقطع زمانی در مناطق جنگی خدمت کرده‌اند مشمول مزایای این قانون قرار می‌گیرند.

به گزارش «نماینده» علی اکبر بسطامی ضمن تبریک به جامعه ایثارگران به دلیل تصویب مصوبه‌ای در مجلس جهت حمایت از کلیه افرادی که در مقاطع مختلف زمانی در مناطق جنگی به ارائه خدمت پرداخته‌اند، گفت: خوشبختانه امروز مصوبه‌ای در پی بررسی استفساریه ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور ایجاد شد که به تعیین تکلیف افرادی که در زمان ۸ سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی خدمت کردند، اشاره دارد که تاکنون این موضوع مغفول مانده بود و عمدتا شامل افرادی می‌شد که در شرایط کنونی در این مناطق به خدمت مشغول هستند.

تمام بازنشستگان و شاغلان ایثارگر از مزایای خدمت در مناطق جنگی بهره‌مند می‌شوند

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مفاد استفساریه بررسی شده این است که آیا منظور از شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه کلیه مستخدمینی است که در بازه زمانی شروع دفاع مقدس در آن مناطق اشتغال داشته یا دارند؟ که پاسخ آن بلی است.

وی تصریح کرد: این استفساریه جدید که شورای نگهبان به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده بود در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و با رای قاطع به تصویب رسید و در نشست امروز صحن هم اولین موضوعی بود که در دستورکار قرار داشت و با ۲۰۱ رای موافق نمایندگان به تصویب رسید.

بسطامی خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه هم افرادی که در زمان شروع جنگ در مناطق جنگی خدمت کردند و هم افرادی که در شرایط کنونی در این مناطق مشغول به خدمت هستند اعم از کارمندان دولت، نهادها و سازمان‌ها مشمول مزایای تعیین شده قرار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: طبق این قانون باید شرایطی فراهم شود تا نیروی انسانی که محور توسعه هستند با بهره‌مندی از مزایای این بخش به تداوم ارائه خدمات به استان‌های محروم و توسعه‌نیافته مناطق جنگی بپردازند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در این قانون آمده کلیه افرادی که از زمان شروع دفاع مقدس در مناطق جنگی به ارائه خدمت پرداختند و بازنشسته شدند یا در شرایط کنونی در این مناطق مشغول به خدمت هستند شامل مزایای مندرج در این مصوبه می‌شوند.

نظر شما