شناسهٔ خبر: 166909 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قیمت مسکن در ماه های آتی کاهش خواهد یافت

مسکن نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت مسکن قطعا در ماه های آتی کاهش خواهد یافت اما تداوم این مسیر کاهشی تنها با تولید انبوه مسکن رخ خواهد داد.

به گزارش«نماینده» کمال علی‌پور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه قیمت مسکن قطعا در ماه های آتی کاهش خواهد یافت، گفت: در شرایط کنونی افزایش قیمت مسکن، کاهش قدرت مالی مردم و تداوم رکود بازار مسکن موجب شده که سازندگان و مالکان به سمت تعدیل و منطقی کردن قیمت ها بروند و این مسئله میزان معاملات بازار را افزایش خواهد داد.

کاهش میزان معاملات مسکن در کشور

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها، میزان معاملات مسکن به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این موضوع به طور حتم در روند قیمت گذاری واحدهای مسکونی اثرگذار است.

بخشی از قیمت کنونی ملک حباب است

وی با بیان اینکه بخشی از قیمت کنونی ملک حباب است، افزود: متأسفانه در سال های اخیر قیمت مسکن تحت تأثیر جو روانی حاکم بر بازار افزایش یافته، از این رو این میزان افزایش به هیچ وجه منطقی و قابل قبول نیست.

علی‌پور خنکداری گفت: برخی اعلام می کنند که افزایش قیمت مسکن به دلیل بالا رفتن نرخ مصالح ساختمانی تحت تأثیر دلار است، اما من معتقدم نرخ محصولات ساختمانی و مصالح، ارتباطی چندانی با ارز و دلار ندارند چرا که این محصولات در داخل تولید می شود.

تأثیر مثبت اقدامات مجلس یازدهم در کاهش تلاطمات بازار مسکن

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به تأثیر مثبت اقدامات مجلس یازدهم در کاهش تلاطمات بازار مسکن، گفت: مجلس در ۶ ماه اخیر تلاش هایی را برای مدیریت بازار مسکن انجام داد که تصویب طرح اخذ مالیات از خانه های خالی و طرح جهش تولید و تأمین مسکن جزء این اقدامات محسوب می شود.

لازمه کاهش قیمت مسکن در بلند مدت، تلاش دولت برای تولید انبوه مسکن است

وی گفت: به طور حتم لازمه کاهش قیمت مسکن در بلند مدت، تلاش دولت برای تولید انبوه مسکن است، از این رو مجلس نسبت به تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن اقدام کرد که بر اساس این طرح، سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی ساخته خواهد شد. بنابراین وقتی نظام عرضه و تقاضا به تعادل برسد، قطعا روند نزولی بیشتری به خود خواهد گرفت.

نظر شما