شناسهٔ خبر: 166905 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تغییرات ناگهانی قیمت پوشک و مرغ ناشی از کوتاهی ما در تدوین قوانین است

محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: اگر مردم امروز امنیت روانی ندارند و قیمت مرغ و پوشک در حال تغییر است، چون ما در تدوین قوانین کوتاهی کرده‌ایم.

 به گزارش«نماینده» فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور در صحن پارلمان طی اخطاری اظهار داشت: این که بر مبنای قوانین کلی سیاست‌های نظام اداری بودجه را اصلاح کنیم بسیار مهم است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم در ریل‌گذاری قانون خوب عمل کنیم، می‌توانیم در همه مراحل موارد را شفاف کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، عدالت محوری و شفافیت را از جمله محورهای مهم این سیاست‌ها خواند و گفت: اگر قوانین را بر مبنای این سیاست‌ها تهیه و تدوین کنیم آنگاه شفاف سازی به صورت  کامل و جامع صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به دیگر بندهای سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبری گفت: شفاف سازی و آگاهی‌بخشی نسبت به حقوق مردم از موارد مهمی است که مجلس باید نسبت به آن در اصلاح ساختار بودجه توجه اساسی کند.

وی ادامه داد: ‌اگر مردم بخواهند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند، از طریق قوانین می‌تواند این امر برایشان تسهیل شود آنگاه فلان مسؤول و فلان مدیرکل جرأت نمی‌کند پاداش‌های آن چنانی دریافت کند.

وی تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم دستگاه‌ها را پاسخگو بدانیم که برای آنها قانون تعیین کرده باشیم، این وظیفه ریلی گذاری قانون وظیفه مجلس است.

وی تصریح کرد: اگر مردم امروز امنیت روانی ندارند و می‌بینیم که قیمت مرغ و یا پوشک به صورت مداوم و ناگهانی در حال تغییر است، چون ما در تدوین قوانین کوتاهی کرده‌ایم و قوانین ما روشن نبوده است، لذا ما باید اینها را برای مردم جبران کنیم.

نظر شما