شناسهٔ خبر: 166846 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توقف اجرای دواطلبانه پروتکل‌های الحاقی در صورت عدم همکاری

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: اگر اروپایی‌ها تا ۲ ماه آینده تکالیف خود را در حوزه بانکی و اقتصادی و خرید نفت به ایران انجام ندهند، دولت باید اجرای دوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی خوراسگانی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۱۰ آذر) در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار داشت: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی طرحی تصویب شد که براساس آن باید اقداماتی برای صیانت از حقوق ملا ایران انجام شود که ۹ ماده قانونی دارد و بعد از تصویب دو فوریت آن در مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماموریت پیدا کرد، مفاد آن را بررسی و اصلاحات مورد نظر را انجام دهد.

وی ادامه داد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در قالب ۹ ماده به هیئت رییسه مجلس تقدیم شده است تا در دستور کار صحن قرار بگیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر کشورهای اروپایی که در زمینه های بانکی و اقتصادی و خرید نفت به ایران متعهد بودند، تا ۲ ماه آینده تکالیف خودشان را انجام ندهند، دولت به خروج از همکاری پروتکل الحاقی موظف است.

وی گفت: در طول سال های گذشته برای حسن نیت و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برخی نظارت ها و بازدیدها را پذیرفته بودیم و ما تکالیفی را انجام دادیم اما آنها به تعهدات خودشان عمل نکردند.  

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: این زمان ۲ ماهه برای این داده شده تا اگر واقعا می خواهند به تعهدات عمل کنند فرصتی داشته باشند وگرنه موضوع خروج از پروتکل الحاقی را اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه با رویکرد دد منشانه دشمن دست به ترور می زند نشان از عجز دشمن در برابر توانایی های دانشمندان ایرانی و موفقیت های بی شمار دانشمندان دارد. در حوزه هایی نظیر رادیو داروها و هوافضا خوب پیش می‌رویم و دشمن نمی تواند پیشرفت ایران را تحمل کند.

مقتدایی در پایان خاطر نشان کرد: قویتر شدن ایران در عرصه های مختلف با اعتماد به نفسی که در ملت ایران وجود دارد باید پیشرفت کشور را تداوم بدهیم.

نظر شما