شناسهٔ خبر: 166843 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاکید قالیباف بر حمایت از نیازمندان در بودجه 1400 و افزایش رشد اقتصادی

قالیباف سخنگوی کمیسیون بودجه با اشاره به بررسی بودجه 1400 با حضور قالیباف در این کمیسیون گفت: رئیس مجلس تاکید کرد بودجه آتی باید به نحوی تدوین شود که موجب افزایش رشد اقتصادی و حمایت از افراد نیازمند شود.

به گزارش «نماینده»،محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  در تشریح جزئیات نشست امروز (دوشنبه 10 آذر) این کمیسیون اظهار داشت:‌ در این جلسه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در کمیسیون برنامه حاضر شد و به همراه اعضای کمیسیون، بودجه سال 1400 و اولویت‌های آن بحث و بررسی شد. 

وی افزود: کلیاتی از مسایل مختلف مجلس مطرح و سپس به طور ویژه بر بحث بودجه متمرکز شدیم، اعضای کمیسیون برنامه هم دغدغه های خود را درباره بودجه مطرح کردند. 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: موضوع اصلاح ساختار بودجه در این نشست مورد تاکید رئیس مجلس و نمایندگان قرار گرفت؛ این در حالی است که این کمیسیون در چند ماه گذشته به طور ویژه بحث اصلاح ساختار بودجه را مورد بررسی قرار داد؛ همچنین در این نشست توجه به تاثیر درآمدهای حاصل از نفت و افزایش هزینه‌های ناشی از شیوع کرونا بر دیگر مسائل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

مفتح اظهار داشت: رئیس مجلس بعد از استماع نظرات نمایندگان، جمع‌بندی نسبت به مسائل داشتند و اعلام کردند، با توجه به حساسیت‌ها و ویژگی‌های منابع مالی در بودجه سال آینده باید نسبت به مردم آسیب دیده از شیوع کرونا و تاثیر تحریم‌ها بر درآمدهای حاصل از فروش نفت مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: قالیباف همچنین در این جلسه تاکید کرد که باید بر مباحث اقتصادی متمرکز شد و بودجه 1400 به نحوی تدوین شود که ضمن بهینه سازی ارقام و ساختار آن موجب افزایش رشد اقتصادی و حمایت از افراد نیازمند و آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا شود.

نظر شما