شناسهٔ خبر: 166743 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد بازار را از دست دلالان نجات می‌دهد

سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید مجلس با اطلاع از نقاط قوت و ضعف « شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد»، حتما طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد را در صحن علنی به تصویب خواهد رساند تا با قانون جدید، یک بار برای همیشه بازار فولاد را از دست دلالان و رانت بازان مصون کند.

به گزارش «نماینده» سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، گفت: پس از ورود جدی مجلس برای ساماندهی بازار آشفته فولاد و ارائه پیشنهادهای تخصصی و راهگشا، بالاخره پس از گذشت 7 سال دولت به فکر افتاده و با تهیه« شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد» شاید بتواند از فساد جلوگیری کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس با اطلاع از نقاط قوت و ضعف این شیوه نامه، با محوریت کمیسیون صنایع و معادن حتما طرح خود را در صحن علنی به تصویب خواهد رساند تا با قانون جدید، یک بار برای همیشه بازار فولاد را از دست دلالان و رانت‌بازان مصون کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با نظارت مستمر مجلس بر شفافیت فرآیند عرضه و توزیع که در شیوه‌نامه جدید دولت اشاره شده است، رانت‌های مافوق نجومی بازار فولاد و صنایع فلزی از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: طرح مجلس قطعا منافع عده‌ای را به خطر خواهد انداخت، صداهای مخالف را دقیق گوش کنید تا ویژه خواران شناسایی شوند.

به گزارش نماینده بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در دستورکار  صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و براساس آن تمامی محصولات فولادی در بورس عرضه خواهد شد.

نظر شما