شناسهٔ خبر: 166724 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لجام گسیختگی بازار، خط فقر را به بالای ۱۰ میلیون تومان می‌کشاند

سارا فلاحی نماینده ایلام نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برخی از مسئولین سوءتفاهم شده که بازنشستگان از کار بازنشسته شده اند و قرار نیست این ها را از زندگی بازنشسته کنیم.

به گزارش «نماینده» سارا فلاحی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: یاد همه شهدای عرصه سلامت و تعلیم و تربیت مخصوصا معلم ایلامی شهلا محمدی که روی تخت بیمارستان و زیر دستگاه اکسیژن برای دانش آموزانش پیام سلامت و امید فرستاد را گرامی می داریم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مطرح کرد: علیرغم اینکه بازنشستگان بیشترین سهم بیمه را پرداخت می کنند اما کمترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند که این موضوع عکس نص صریح قانون اساسی و عکس قانون برنامه ششم توسعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکیدکرد: یا قانون ننویسیم و یا اگر می نویسیم جسارت و جرات اجرای آن را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اصل ۲۰ قانون اساسی همه مردم را به شکل یکسان در حمایت از قانون قرار داده است، اصل ۳۰ برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده که عدالت را در نظام پرداخت ها اجرا کند.

فلاحی تاکید کرد: با توجه به تورم موجود و مرغی که کیلویی ۴۰ هزار تومان شده و لجام گسیختگی بازار، قطعا خط فقر را به بالای ۱۰ میلیون تومان برده ایم.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در ادامه افزود: طبق نظر کارشناسان اگر براساس مستمری ۴ هزار تومانی سال ۶۰ هم بخواهیم قضاوت کنیم و فرض را بر این بگذاریم که تورم سالانه فقط ۲۲ درصد افزایش پیدا می کند اگر قدرت خرید سال ۶۰ را هم محاسبه کنیم باید مستمری بازنشستگان بالای ۹ میلیون تومان باشد. با یک سوم این حقوق چگونه رفاه نسبی را فراهم کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای برخی از مسئولین سوءتفاهم شده که بازنشستگان از کار بازنشسته شده اند و قرار نیست این ها را از زندگی بازنشسته کنیم.

فلاحی در ادامه تذکر داد: تذکر بنده به مسئولین بی مسئولیتی است که با تبلیغات غلط، مردم و سرمایه های  آن ها را به بازار بورس کشاندند و سپس با دخالت های غیرکارشناسی این بازار را به مسلخ سرمایه های مردم تبدیل کردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از مسئولین قضائی می خواهیم عرصه را بر این افراد تنگ کنند و آن ها را دستگیر و محاکمه کنند قبل از اینکه نفس اقتصاد جامعه و این مردم را ببرند.

نظر شما