شناسهٔ خبر: 166713 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس در شرایط عدم باوردولت به توان داخلی و تشدید مشکلات اقتصادی اغاز به کار کرد/با اینکه مخالف سر سخت دولت هستم اما هیچ راهی جز وحدت سه قوه نداریم

صالحی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت:مجلس یازدهم در شرایطی آغاز به کار کرد که تشدید مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت ها، عدم باور به توان داخلی و تحریم های ناجوانمردانه آمریکا، زندگی را بر مردم به خصوص طبقات متوسط و کم درآمد جامعه سخت کرده است.

به گزارش «نماینده»   پروین صالحی مبارکه در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: مجلس یازدهم در شرایطی آغاز به کار کرد که تشدید مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت ها، عدم باور به توان داخلی و تحریم های ناجوانمردانه آمریکا، زندگی را بر مردم به خصوص طبقات متوسط و کم درآمد جامعه سخت کرده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چنین شرایطی که بیماری کشنده کرونا نیز مزید بر علت شده، برای حل مشکلات اقتصادی کشور برنامه های زیادی از سوی اقتصاددانان و دلسوزان نظام داده شده که باید با حذف برچسب هایی نظیر دلواپسان و کاسبان تحریم تمام برنامه ها را در اسرع وقت بررسی کرده و آنها که امکان دارد اجرایی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همه مردم مشکلات را می دانند و بازگو کردن مجدد آنها نمکی بر زخم های آنها است، عنوان کرد: اکثر ما از منتقدان سرسخت دولت هستیم اما کنون زمان انتقام نیست، در هر بخش از صنعت با سوداگرانی مواجه هستیم که در سایه امن دعواهای جناحی و فضای مجازی روز به روز قدرتمندتر شده و در بدنه سه قوه نفوذ کرده اند.

صالحی مبارکه در ادامه با بیان اینکه برای برچیدن فساد هیچ راهی جز اتحاد سه قوه ندارد، اظهار داشت: در پخش کالاهای اساسی که داخل کشور تولید شده و کمبودی نداریم، به فرمایش مقام معظم رهبری اتحاد وزیر صمت، تعزیرات و وزیر جهاد کشاورزی کافی است تا با کنترل بازار، از گرانی های افسارگسیخته و بی مورد جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: به ضرس قاطع می گویم هدف نهایی دشمن از جنگ اقتصادی، زدن ضربه کاری به عمق فرهنگی ماست؛ آنها در پی ایجاد مرزهایی در ایران هستند که هیچگونه اصالتی در عمق فرهنگی و دینی نداشته باشند؛ آنها ما را به نان شب گرفتار کرده اند تا از تغذیه فرهنگی مان غافل شویم که یکی از راهکارها تکیه بر توان داخلی به معنای تکیه بر قدرت درون زایی است که بتواند به پشتوانه آن در عرصه بین الملل حاضر شد.

وی همچنین با بیان این مطلب که نقشه دشمنان برای فروپاشی فساد به خود آنها باز می گردد، عنوان کرد: برای تقویت قدرت درون زا راهکارهایی وجود دارد که ربطی به تحریم ها ندارد؛ نخست اصلاح نظام بانکی که بر این اساس بانک ها باید از قامت بنگاه داری خارج شوند؛ اکنون بانک ها به واسطه بنگاه داری از جمله خرید و احتکار مسکن به یکی از معضلات بخش مسکن در کشور تبدیل شده اند.

صالحی مبارکه اضافه کرد: راهکار دوم توجه به بخش مسکن است که این روزها مردم حتی از تأمین مسکن استیجاری مناسب ناتوان هستند در حالی که تمام امکانات تولید مسکن در کشور وجود دارد؛ راه حل سوم نیز رفع موانع کسب و کار است که دست کم هزار قانون مزاحم در این حوزه وجود دارد که از جمله می توان به تنگنای مالی بنگاه ها در تأمین وام و عدم حمایت جدی دولت از بنگاه ها نام برد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: راهکار چهارم اصلاح نظام مالیاتی کشور است؛ حداقل حدود ۴۰ درصد فرار مالیاتی داریم که باید با برنامه ریزی صحیح مهار شود؛ راه حل پنجم نیز حذف بندهای ارزی چرا که تخصیص ارزهای دولتی به مراکزی که هیچ حساب و کتابی را پس نمی دهند یکی از دلایل اصلی نوسانات ارزی است.

وی در ادامه حذف حقوق های نجومی و رعایت انضباط مالی را نیز از دیگر راهکارها دانست و افزود: با این راهکارها می توان مشکلات را بدون اتکا به خارج کاهش داد.

صالحی مبارکه با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه گفت: مشکل فزونی نرخ بیکاری نسبت به متوسط کشور در حوزه انتخابیه توجه مسئولان به ویژه مسئولان وزارتخانه های کار و صمت را می طلبد.  مدیران فولاد زنجیره وار در بخش عمده صنعت شهرستان به داد و ستد شخصی پرداخته و مصالح عمومی مردم را نادیده می گیرند و به جای در نظر گرفتن اصل شایسته سالاری در انتصابات و به کارگیری نیروهای کارآمد بومی، رابطه ها و سفارشات خارج از منطقه به صورت پررنگ و ناعادلانه اعمال شده و به جای توجه به نیازها، صرفا استقرار مدیریت برخی مسئولان به هر قیمت دنبال می شود که این موضوعات ما را به ناکجاآباد سوق می دهد و ما نیز موظف هستیم در مقابل سهامداران هنجارشکن ایستادگی کرده و آن را اصلاح شده به صاحبان اصلی نظام بسپاریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به صنعتی بودن شهر مبارکه خاطرنشان کرد: راه های مواصلاتی و اصلاح آنها بسیار اهمیت دارد.

نظر شما