شناسهٔ خبر: 166640 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سرمایه گذاری در حوزه معادن، تحریم را بی معنا می‌کند

تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجا که معادن ظرفیت مناسبی دارند، اگر سرمایه گذار بخش خصوصی و خارجی در این حوزه ورود کند، تحریم بی‌معنا می‌شود.

به گزارش «نماینده»، عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پس از نشست کمیسیون متبوعش، گفت: در جلسه امروز سوالات نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت؛ خواسته نمایندگان راه‌اندازی کارخانجات و معادن در تمامی مناطق است که آقای رزم حسینی قول داد ظرف مدت یک ماه آینده اقدامات مناسب در این زمینه انجام شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بلااستفاده معادن، افزود: از آنجا که معادن ظرفیت مناسبی دارند، اگر سرمایه گذار بخش خصوصی و خارجی در این حوزه ورود کند، تحریم معنایی ندارد.

وی درباره اقدامات کمیسیون صنایع و معادن برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی، اضافه کرد: افزایش قیمت‌ها دلایل متعددی دارد و یکی از این علل آشفتگی مدیریتی است به طور مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵ ماه وزیر نداشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: با وجود اینکه مواد اولیه موردنیاز فولاد داخلی است چرا این محصول باید تابع نوسانات قیمتی باشد این امر بیانگر آشفتگی اقتصادی است که دولت می‌توانست با تدبیر از بروز آن جلوگیری کند. /

نظر شما