شناسهٔ خبر: 166049 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

محدودیت‌های کرونایی فقط کاغذی است

سالاری عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسؤولان در مقابله با ویروس کرونا دچار روزمرگی شده‌اند، گفت: محدودیت‌های کرونایی صرفا روی کاغذ مصوب می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورای شهر درباره وضعیت کرونا اظهار داشت: مردم از ترس کرونا و فقر معیشتی به استیصال رسیده‌اند و وضعیت اجتماعی بسیار شکننده شده است و در عین حال به نظر می‌رسد که مسؤولان در مقابله با ویروس کرونا دچار روزمرگی شده‌اند.

وی گفت: دولت تن به تعطیلی شهرهای کانون کرونا مانند تهران نمی‌دهد و علیرغم تلاش‌هایی که برای احیا تقویت و گسترش خدمات درمانی انجام گرفته در زمینه تست‌گیری گسترده باید برنامه‌های جامعی اجرا شود.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: مدیریت بحران کرونا تنها با گفتاردرمانی و پروتکل‌نویسی به جایی نمی‌رسد بسیاری از اقشار جامعه راه دیگری جز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای گذراندن معیشت حداقلی خود ندارند.

سالاری گفت: همه‌گیری کووید ـ ۱۹ دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و اگر همه این ابعاد مدیریت نشود، موفقیت در هیچ بعدی حاصل نمی‌شود و اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم نیازمند حمایت اقتصادی و کادر درمان نیازمند تجدید قوا هستند گفت: برای پایان دادن به وضعیت کنونی چاره‌ای جز قرنطینه کامل و تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران وجود ندارد این راهکاری است که همه متخصصان بهداشتی و درمانی نیز توصیه می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: من از ستاد ملی کرونا و رئیس‌جمهور تقاضا دارم که فرصت را از دست ندهند و هر چه سریع‌تر نسبت به قرنطینه کامل تهران اقدام شود.

سالاری گفت: بر اثر کرونا به یکی از بالاترین آمارهای تلفات این بیماری به نسبت جمعیت در جهان تبدیل شده‌ایم و اعدادی که در مورد آمار فوتی‌ها بیان می‌شود بیانگر پایان زندگی یک هموطن و داغدار شدن یک خانواده است.

نظر شما