شناسهٔ خبر: 165399 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

سلیمی:"آشنا" با مسائل "آشنا" نیست

حجت الاسلام سلیمی عضو هیئت رئیسه‌مجلس گفت: مشاور رئیس‌جمهور بااینکه اسمشان آشناست اما با مسائل آشنا نیست و در جریان مسائل داخلی قرار ندارد.

به گزارش «نماینده»،علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه‌مجلس در واکنش به کنایه مشاور روحانی به رئیس‌مجلس اظهار داشت: مشاور رئیس‌جمهور بااینکه اسمشان آشناست اما با مسائل آشنا نیست و در جریان مسائل داخلی قرار ندارد. حدود هفت ماه است که رئیس‌جمهور در قرنطینه است و ابتدا ایشان باید بگوید چرا رئیس‌جمهور در میان مردم نیست و برای حل مسائل اقدامی نمی‌کند. دولت به‌جای اینکه در ماه‌های آخر عمرش به دنبال اقدامات اساسی باشد در پی اتهام‌زنی به مجلس شورای اسلامی است.

علیرضا سلیمی ادامه داد: مشاور رئیس‌جمهور گویا با مسئولیت نمایندگان و مجلس آشنا نیستند، یکی از مسئولیت‌های مستقیم نمایندگان حضور در مناطق حوزه‌های انتخابیه است و از ابتدای انقلاب تاکنون نیز همین‌طور بوده است. همچنین بر اساس قانون اساسی، وقتی اعتبارنامه نماینده‌ای تصویب شد نماینده کل ملت است و مشکلی برای حضور نمایندگان در شهرهای غیر حوزه انتخابیه وجود ندارد. ایشان بهتر است به‌جای توییت‌های مداوم، مطالعات خود پیرامون وظایف مجلس را بیشتر کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: حسام‌الدین آشنا به‌جای فرافکنی درباره مجلس توضیح بدهد زمانی که در قضیه برجام سر کشور کلاه می‌رفت چرا مشاوره درستی نداد. آیا دولتمردان از قیمت‌های کالاهای اساسی، خودرو و مسکن خبر دارند؟ ایشان بهتر است به‌جای توییت کردن، راهکارهای برون‌رفت از این وضیعت را ارائه بدهد تا دولت این‌چنین در مقدمات اداره کشور فرو نماند. مگر دولتی‌ها یادشان رفته که وعده خداحافظی با تحریم‌ها را به مردم دادند یا حتی مدعی شدند که هیچ‌کس نمی‌تواند از برجام خارج شود. مجلس در حال کمک به دولت است و هرگونه اقدامی در جهت بهبود شرایط مردم طبیعی است که به مذاق دولت خوش نیاید. 

نظر شما