شناسهٔ خبر: 165387 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

راهکارهای رییس کمیسون اقتصادی مجلس درباره جبران کسری بودجه

پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید به جد اصلاح ساختار بودجه را مورد پیگیری قرار دهد، گفت: دولت باید در قالب اصلاح ساختار بودجه موضوعاتی نظیر اصلاح ساختار مالیاتی و وضع پایه‌های جدید مالیاتی را مد نظر قرار دهد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به راهکارهای تأمین کسری بودجه دولت گفت: مهمترین نکته در این بخش به اصلاح ساختار بودجه کشور بازمی‌گردد.

وی بیان داشت: دولت باید به جد اصلاح ساختار بودجه را مورد پیگیری قرار دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: همچنین دولت باید در قالب اصلاح ساختار بودجه موضوعاتی نظیر اصلاح ساختار مالیاتی و وضع پایه‌های جدید مالیاتی را مد نظر قرار دهد.

پورابراهمیمی بیان داشت: اگر اصلاح ساختار مالیاتی انجام شود قطعاً اعداد بسیار خوبی جایگزین درآمدهای نفتی خواهد شود و این مسئله می‌تواند ثبات را به ساختار بودجه کشور بازگرداند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همچنین رفع کسری بودجه دولت با در نظر گرفتن ظرفیت بازار سرمایه آنهم در کوتاه مدت آثار مثبتی خواهد داشت.
وی تأکید کرد: البته در حال حاضر بسیاری از شرکت غیر بورسی وجود دارد که کافی است دولت پذیرش آن‌ها را انجام دهد و نهایتاً سهام آن‌ها در ساختار بازار سرمایه قرار دهد که از این طریق هم می‌توان کسری بودجه را جبران کرد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: همچنین دولت می‌تواند کاهش هزینه‌ شرکت‌ها و بانک‌های دولتی را مد نظر قرار دهد که از این طریق هم می‌توان به رفع مشکلات در زمینه کسری بودجه امیدوار بود.

نظر شما