شناسهٔ خبر: 164741 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دستورکار کمیسیون‌های مجلس| بررسی طرح رونق مسکن در کمیسیون عمران و طرح 21 سوال از وزرا

مجلس حضور رئیس دیوان محاسبات در کمیسیون‌های اجتماعی، اصل ۹۰ و جهش تولید و همچنین بررسی جزئیات طرح جهش تولید و رونق مسکن و طرح ۲۱ سوال از وزرا بخشی از دستور کارهای کمیسیون‌های مجلس در هفته آتی است.

به گزارش«نماینده» دستور کار جلسه هفته آتی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از روز شنبه تا چهارشنبه (۲۲ لغایت ۲۶ شهریور) اعلام شد.

بر همین اساس اعضای پیشنهادی کمیسیون اصل نود جهت عضویت در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات کل کشور بخشی از دستور کارهای کمیسیون اصل نود مجلس است.

 وزیر اقتصاد و حضور وزیر تعاون، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق‌های ایران و تعاون در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در روز دوشنبه ۲۴ شهریور حاضر شده و درباره اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ گزارشی ارائه خواهند کرد.

یکشنبه هفته آتی هم موضوع بازگشایی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم با حضور مسئولان وزارت بهداشت و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در کمیسیون آموزش مجلس بررسی خواهد شد. روز سه شنبه حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این کمیسیون حاضر می‌شود. تا در مورد سند تحول بنیادین، سند ۲۰۳۰، مهدهای کودک، و دانشگاه فرهنگیان توضیح دهد.

سه‌شنبه هفته آینده کمیسیون اجتماعی میزبان رئیس دیوان محاسبات است.  

آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات هم ۲۳ شهریور به کمیسیون امنیت ملی می‌رود تا درباره تهدیدات امنیتی فضای سایبری در کشور توضیح دهد؛ سه‌شنبه هم وزیر کشور در این کمیسیون حاضر شده و به سؤال نماینده زابل پاسخ می‌دهد. همچنین مقرر شده که رئیس کمیسیون اصل نود گزارشی را به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد.

دوشنبه هفته آتی اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از پلیس فتا بازدید کرده و با فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی آشنا خواهند شد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون دوشنبه هفته آینده در کمیسیون برنامه حاضر شده و به سؤال نماینده اراک پاسخ می‌دهد ضمن اینکه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد هم قرار است جوابگوی سؤال نماینده تفت باشد. اردکانیان وزیر نیرو هم قرار است به سؤال نماینده علی‌آباد کتول پاسخ دهد.

۲۳ شهریور قرار است درخواست تغییر عضویت رضوانی از کمیسیون بهداشت به کمیسیون برنامه بررسی شود. همچنین درخواست اسحاقی نماینده قائنات جهت انتقال به کمیسیون بهداشت هم در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

کمیسیون صنایع در سه‌شنبه هفته آتی میزبان وزیر تعاون است تا درباره عملکرد کاری این وزارتخانه توضیح دهد.

طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن در روز یکشنبه و دوشنبه ۲۳ و ۲۴ شهریور در کمیسیون عمران بررسی خواهد شد ضمن اینکه زنگنه وزیر نفت هم درباره طرح‌های توسعه این وزارتخانه در روز سه‌شنبه به اعضای کمیسیون عمران گزارش می‌دهد.

بررسی دلایل افت قیمت جوجه یکروزه و عوارض ناشی از آن در تولید گوشت مرغ با حضور مسئولین وزارت صمت و جهاد کشاورزی در روز شنبه در کمیسیون کشاورزی انجام خواهد شد. ضمن اینکه یکشنبه هم نقض اجرای قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی از سوی دولت در این کمیسیون بررسی خواهد شد. همچنین با توجه به استعفای سخنگوی این کمیسیون رای‌گیری برای انتخاب سخنگوی آن انجام می‌شود. خاوازی وزیر جهاد هم قرار است سه‌شنبه به سؤالات ۸ نماینده در این کمیسیون پاسخ دهد. اردکانیان وزیر نیرو هم قرار است به ۸ سؤال نمایندگان در کمیسیون کشاورزی پاسخ دهد.

نظر شما