شناسهٔ خبر: 164677 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کاندیداهای ۱۴۰۰ برنامه عملیاتی برای بهبود وضعیت اقتصادی داشته باشند

میر تاج الدینی یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید برای بهبود شرایط اقتصادی و برون‌رفت از وضعیت فعلی برنامه عملیاتی ارائه کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی مهم‌ترین چالش کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را مشکلات اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید برای مقابله با این چالش‌ها و تحریم‌ها برنامه داشته باشند. مثلا در شرایط فعلی و با مشکلات اقتصادی که کشور با آن مواجه است صادرات با مشکل مواجه شده و در داخل هم موانع خودتحریمی وجود دارد.

وی افزود: کاندیداهای ۱۴۰۰ باید برای تبدیل تهدید تحریم‌ها به فرصت و عبور از این موانع برنامه داشته باشند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی یادآور شد: رئیس جمهور آینده باید راهکار عملی و عینی برای حفظ ارزش پول ملی و تقویت قدرت خرید مردم پیدا کند چرا که اقشار متوسط و پایین امروز با مشکل و زحمت برای تأمین معیشت مواجه هستند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: کاندیداهای ۱۴۰۰ باید اصلاح ساختارهای مالی و بودجه‌ای را مد نظر داشته باشند و در مورد حامل‌های انرژی، کالاهای وابسته به ارز و رانت و فسادی که بعضا در این حوزه‌ها از نهاده‌های کشاورزی تا فولاد و سایر موارد وجود دارد، برنامه داشته باشند.

میرتاج الدینی در پایان خاطرنشان کرد: این بار اقبال مردم به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اقبال سیاسی نخواهد بود بلکه عملیاتی خواهد بود و به سمت کسانی خواهد بود که برنامه عملیاتی و نه شعاری و پوپولیستی برای برون رفت از شرایط فعلی داشته باشند.

نظر شما