شناسهٔ خبر: 164346 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شیوا قاسمی پور:

فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی زیادی در سطح کشور داریم

شیوا قاسمی نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی زیادی در سطح کشور داریم و این فقط مختص به استان کردستان نیست.

به گزارش «نماینده» شیوا قاسمی پور شامگاه چهارشنبه شنبه بعد از مراسم بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد، اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته از ۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده به شهرستان سروآباد فقط ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون هزینه شده است و مابقی برگشت داده شده است.

وی افزود: امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شهرستان سروآباد در نظر گرفته شده است.

قاسمی پور بیان کرد: متاسفانه این فرهنگ که همیشه منتظر کسی هستیم که یک نفر از خارج استان ما را یاری کند وجود داشته است، اما باید این واقعیت را قبول کرد که هیچ دستی از غیب ما را یاری نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: مردم سروآباد باید خودشان پای کار بیایند و برای اشتغال شهرستان و کسب درآمد تلاش کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پتانسیلی که در شهرستان سروآباد وجود دارد می‌تواند بسیاری از مشکلات شهرستان را حل کند اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها تا به امروز استفاده نشده است.

وی افزود: وظیفه من نماینده مردم عزل و نصب مدیران نیست بلکه من در کنار کسی که واقعاً دلسوزانه برای مردم و شهرستان کار می‌کند می‌ایستم و از وی حمایت می‌کنم.

قاسمی پور گفت: در حال حاضر فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی زیادی در سطح کشور داریم و این فقط مختص به استان کردستان نیست.

وی افزود: خواسته به حق مردم شهرستان سروآباد حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است و ما باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

قاسمی پور اظهار کرد: ادارات دولتی با قرار دادن چهارچوب‌های سخت گیرانه نباید مانع از ورود تولید کنندگان باشند.

وی افزود: من به هیچ عنوان مدافع کولبری نیستم و این کار اصلاً در شان مردم استان کردستان نیست، بلکه معتقدم باید ساز و کاری برای اشتغال اندیشیده شود تا مردم شهرستان‌های مرزی دیگر دنبال کولبری نباشند.

قاسمی پور افزود: اگر می‌بینیم امروز کسی رو به کولبری می‌آورد به این دلیل است که سفره مردم خالی است و به ناچار به سمت این کار کشیده شده‌اند.

نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود شهرستان سروآباد در حوزه کشاورزی باید از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها کاملاً استفاده بهینه شود.

نظر شما