شناسهٔ خبر: 164329 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: برای همه سناریوهای آمریکا برنامه داریم

مقتدایی// عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مانور تبلیغاتی آمریکا درباره سازوکار برجامی موسوم به «مکانیسم ماشه» گفت: ایران از گزینه‌های متعددی برخوردار است و با دقت این موضوع را رصد خواهد کرد و برای همه سناریوهای آینده برنامه دارد.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی، با اشاره به انتظارات بین‌المللی از سازمان ملل پیرو مانور تبلیغاتی آمریکا درباره سازوکار برجامی موسوم به «مکانیسم ماشه» اظهار داشت: دبیر کل سازمان ملل امروزه در یک آزمون جدی بین‌المللی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: دبیر کل سازمان ملل یا باید حرف منطقی  و حقوق بین‌الملل را بپذیرد و یا باید تسلیم فشار آمریکایی‌ها شود.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل باید جانب انصاف و عدالت را نگه دارد چرا که در غیر این‌صورت جایگاه سازمان ملل خدشه‌دار خواهد شد.

مقتدایی اظهار داشت: امروز حقوقدانان و فعالان سیاسی در عرصه بین‌المللی با دقت نظاره‌گر رفتارهای سازمان ملل و به ویژه دبیر کل آن هستند؛ دبیر کل سازمان ملل باید حفظ صلح و امنیت بین الملل را بر فشار آمریکایی‌ها مقدم بداند و نباید خارج از وظایف خود عمل کند.

نایب رییس اول «کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی» مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر در بدبینانه‌ترین حالت مکانیزم ماشه اجرایی شود، واکنش ایران چه خواهد بود، گفت: ایران از گزینه‌های متعددی برخوردار است و ما با دقت این موضوع را رصد خواهد کرد و برای همه سناریوهای آینده برنامه دارد.

وی تاکید کرد: به نفع جامعه جهانی است که منطق حقوقی و منطق اخلاقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد و رفتارهایی از خود بروز ندهد که از واکنش ایران متضرر شود.

نظر شما