شناسهٔ خبر: 164255 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لزوم رعایت سرعت و کیفیت در اجرای طرح بهسازی معابر پیاده رو

صبوری معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از مناطق ۲۲گانه خواست تا برای اجرای با کیفیت و به موقع طرح ۵۰۰ کیلومتری بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه تلاش کنند.

به گزارش «نماینده»،مهندس صفا صبوری دیلمی که در نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه سخن می گفت، اقدامات صورت گرفته در جهت اجرای طرح ۵۰۰ کیلومتری بهسازی معابر پیاده رو و تلاش در جهت ارتقای فرهنگ انسان محوری در فضاهای شهری را قابل تقدیر دانست و با اشاره به در حال اجرا بودن اقدامات فوق در ۱۴۰ کیلومتر از طول معابر شهر تهران یادآور شد: دقت در رعایت برنامه زمان بندی و نیز ملاحظه شاخص های کیفی از مهمترین معیارهایی است که می بایست در ادامه روند اجرای طرح مدنظر قرار گیرد.

شرکت کنندگان در این نشست که به منظور رعایت ضوابط طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در ادامه به بررسی موضوع تهیه شناسنامه معابر پرداختند؛ موضوعی که در مباحث مربوط به سامانه مدیریت معابر و پایش دوام آسفالت نقشی کلیدی دارد. از این رو مصوب شد اقدامات تکمیلی مناطق در خصوص تهیه شناسنامه معابر تا ابتدای مهرماه سال جاری به سرانجام برسد تا ادامه این روند در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات راهبری شود.

در بخش دیگری از نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بخشنامه ابلاغی شهردار تهران در خصوص موضوع ارتقای کیفیت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان های شهرداری تهران به ارائه گزارشی از ارتقای عملکرد اجرایی در معاونت فنی و عمرانی و افزایش ۴۰ درصدی تعداد پیمانکاران ذی صلاح این معاونت پرداخت.

تبیین دستورالعمل تعریف، اجرا و نظارت بر پروژه های کوچک مقیاس و نیز بحث و تبادل نظر پیرامون فرآیند تصویب چنین طرح هایی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما