شناسهٔ خبر: 164224 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نامه "منادی" به رئیس جمهور؛ سیم کارت و تبلت به دانش آموزان بدهید

منادی.jpg رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:در نامه به رئیس جمهور خواهیم خواست تا سیم کارت دانش آموزی و تبلت هوشمند به افرادی که دسترسی به آن ندارند داده شود.

به گزارش «نماینده»، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصمیم دولت برای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور، گفت: پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود از وزیر آموزش و پرورش دعوت شد که با حضور در کمیسیون توضیحاتی درباره نحوه بازگشایی مدارس به نمایندگان ارائه کند.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش در آن جلسه اعلام کرد که برخی از اختیارات را برای نحوه بازگشایی مدارس را به شورای مدارس که متشکل از مدیر مدرسه، اولیا و نمایندگان معلمان است سپرده ایم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه طبق پروتکل های ستاد مقابله با کرونا تجمع بیش از ده نفر ممنوع است، اضافه کرد: طبق گفته وزیر آموزش و پرورش کلاس های ۱۰ نفره برای برگزاری مدارس البته با کاهش ساعت برگزاری در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه یکی از خواسته‌های اعضای کمیسیون در این جلسه با وزیر تسهیل استفاده از فضای مجازی برای آموزش در دوران کرونا بود، اظهار داشت: طبق پیگیری‌های کمیسیون حدود ۳ و نیم میلیون نفر دسترسی به موبایل و تبلت هوشمند ندارند که ما درخواست کرده‌ایم از بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است این وسایل برای آن افراد تهیه شود.

منادی سفیدان اضافه کرد: با صحبت‌هایی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم مقرر شد سیم‌کارت‌هایی را وزارت ارتباطات تهیه کند و به دانش‌آموزان بدهد تا آنها تنها از آن برای استفاده از شبکه شاد استفاده کنند و درگاه‌های دیگر برای آنها باز نشود.

وی تصریح کرد: قرار بر این است تا نامه‌ای به رئیس‌جمهور از سوی کمیسیون ارسال شود و موضوعاتی که با حضور وزیر مورد بررسی قرار شده را خواستار شویم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: قرار است که در جاهایی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد وزارت آموزش و پرورش معلمان اعزام کند تا حداقل در هفته یک یا دو روز آن معلمان به رفع اشکال دانش آموزان بپردازند.

نظر شما