شناسهٔ خبر: 164222 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پدیده انتخابات ۱۴۰۰، استقبال از مدیریت جهادی است

حسین گودرزی یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عملکرد مجلس یازدهم را در مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مؤثر دانست و گفت: پدیده انتخابات ۱۴۰۰، استقبال از مدیریت جهادی است.

به گزارش «نماینده»، حسین گودرزی در مورد چالش‌های انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات ۱۴۰۰ برای جابه‌جایی قدرت در قوه مجریه، یک نقطه عطف است. مجموعه فضا و شرایط جامعه ما به سمت توسعه درون‌زا پیش می‌رود. پس نیازمند توسعه تاب‌آور و پیدا کردن ظرفیت‌های داخلی هستیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «هر دولتی در ایران باید به موانع ساختاری تولید و رونق بازار ورود کند» گفت: ما نیازمند مدیریت جهادی هستیم. تفاوت انتخابات ۱۴۰۰ با بقیه انتخابات ادوار ریاست جمهوری اعتماد و استقبال جامعه از مدیریت جهادی است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس افزود: جامعه ایران به حدی از تفکر سیاسی و اجتماعی رسیده که شعارهای احساسی و بازی با افکار عمومی کارساز نخواهد بود. بازی با افکار عمومی در ایران امروز جای خود را به تحلیل برنامه‌ها داده است. رسانه‌ها همواره روی موضوع افکار عمومی کار می‌کنند و توان تغییر سلیقه‌ها را دارند اما تجربه مردم ایران باعث شده است که مردم سریع تصمیم نگیرند. شاید در انتخابات گذشته یک جمله یا کلیدواژه آراء را جابه‌جا می‌کرد.

وی ادامه داد: انقلاب ارتباطات در چند سال اخیر در ایران چهره نمایانده و تکثر منابع و تنوع تحلیل و اطلاعات جامعه ایران را به سطحی از تحلیل و نقد رسانده است که شعار گرایی و بازی با افکار عمومی دیگر کارساز نخواهد بود.

گودرزی در پایان عملکرد مجلس یازدهم را در مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مؤثر دانست و گفت: یکی از نقاط مهم انتخابات آتی همین است. مجلس می‌تواند با ریل گذاری برای حل مشکلات کشور، آمار مشارکت در انتخابات را بالا ببرد. به نظرم پدیده انتخابات ۱۴۰۰، استقبال از مدیریت جهادی است

نظر شما