شناسهٔ خبر: 164163 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

عباسپور: جزئیات طرح موسوم به گشایش اقتصادی باید به مجلس ارائه شود / دولت نفت را به صورت قطعی به مردم بفروشد

روح‌الله عباسپور در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:با اصل این طرح که به نام گشایش اقتصادی یاد می‌شود مخالفتی وجود ندارد فقط در جزئیات آن بحث و نظر وجود دارد که باید دولت هر چه زودتر جزئیات آن را به مجلس ارائه کند.

 به گزارش «نماینده»، روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره طرح گشایش اقتصادی دولت، اظهار داشت: به عنوان سلف نفتی دولت درصدد است که نفت را از طریق بورس تا ۲۰۰ میلیون بشکه به مردم بفروشد.

وی ادامه داد: این طرح در جلسه سران قوا مطرح شد که در آنجا نظر مجلس بر این بود که دولت اگر می‌خواهد نفتی به مردم بفروشد باید به صورت قطعی بفروشد، یعنی نفت به مردم تحویل دهند؛ این بدین صورت بود که بعدها مردم برای فروش این نفت به مشکل بر نخورند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نکته بعدی که مجلس بر آن تاکید دارد این است که اتفاقی پیش نیاید که دولت‌های بعدی نیز به مشکل بر بخورند و باید تدابیری اندیشیده شود تا مردم و دولت بعدی نیز گرفتار نشوند.

عباسپور تصریح کرد: با اصل این طرح که به نام گشایش اقتصادی یاد می‌شود مخالفتی وجود ندارد فقط در جزئیات آن بحث و نظر وجود دارد که باید دولت هر چه زودتر جزئیات آن را به مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه این اتفاق چیز تازه و نوعی نیست، بیان داشت: در سنوات قبل تر نیز دولت‌های گذشته و همچنین دولت کنونی این اتفاق را رقم زده بودند پس در این صورت نمی‌توان این طرح را یک طرح تازه در نظر گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یک نکته دیگر نیز هست برخی‌ها معتقدند که این اتفاق باید در قالب بودجه سنواتی صورت بگیرد و این طور نباید باشد که سران قوا بنشینند و تصمیمی بگیرند که این اتفاق باعث می‌شود اختیارات مجلس سلب شود.

عباسپور در پایان بیان داشت: اگر قرار است این طرح شکل قانونی بگیرد باید این مسئله در مجلس طرح و بررسی شود نه در جلسه سران قوا زیرا باید طبق قانون بودجه سال ۹۹ باشد.

نظر شما