شناسهٔ خبر: 164101 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

محمودی: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید بدون رفتار عوام فریبانه باشد

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که « مبارزه با مفاسد اقتصادی باید بدون رفتار عوام فریبانه باشد» گفت: قوای سه گانه باید به دور از حاشیه سازی جناحی و گروهی و با ایجاد وفاق ملی با فساد مبارزه کنند.

 به گزارش «نماینده»، سمیه محمودی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از وزیر بهداشت و کادر درمانی ایران گفت: بی تردید تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا و همراهی بعضی کشورهای وابسته آنها یکی از اساسی ترین مشکلاتی است که اقتصاد کشور را دچار آسیب کرده است. هر چند نباید از مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت و عدم برنامه ریزی صحیح دولت چشم پوشی کرد. اما بر خود وظیفه می‌دانم که این فرمایش حضرت علی (ع) را بخوانم که انسان صبور پیروزی را از دست نمی دهد هرچند زمان آن طولانی شود.

وی گفت: مردم ایران در شرایط سخت اقتصادی که چند سال گذشته به وجود آمده با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی راه مقاومت را ادامه می دهند این مردم مصداق بارز صبوری هستند. از آنها قدردانی می‌کنم و در برابرشان سر تعظیم فرود می‌آورم. همچنین باید بگویم که شکست قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا در سازمان ملل نتیجه تلاش‌های دیپلماسی مقاومت و بردباری مردم ایران است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولین دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس و نام گذاری مجلس یازدهم با عنوان مجلس امید و انتظار اظهار کرد: مقام رهبری بهبود وضعیت معیشت مردم را اولویت این مجلس عنوان کردند. گام مجلس یازدهم در این راستا ایجاد قوانین سریع و شفاف به منظور کمک به دولت با هدف تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت دولت است.   عمیقا معتقدیم قطع دست دولت در اقتصاد از فساد می‌کاهد و مسیر بهره وری و پویایی اقتصادی بیش از پیش هموار می‌شود.

محمودی اقتصاد هوشمند را برای برون رفت از مشکلات فعلی موثر دانست و تاکید کرد: کم هزینه ترین و موثرترین مسیر در حمایت از تولید بهبود فضای کسب و کار با اولویت رفع موانع زائد و بهبود فرآیندهای اداری و ایجاد مشاغل است. متاسفانه در زمانی که علاوه بر همه مشکلات ویروس کرونا بر گرفتاری‌های اقتصادی افزوده، بروکراسی اداری و عدم توجه برخی مدیران به مشکلات فعالان اقتصادی بیش از پیش به چشم می‌خورد که این هم ناشی از انتخاب مدیران سیاسی و ناکارآمد در بخش حساس بوده و می‌طلبد که مراجع  نظارتی با جدیت بیشتری  کار را دنبال کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت هیات مقررات زدایی و تبدیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: از وزیر اقتصاد انتظار داریم ضمن فعال کردن این دو بخش گزارش اقدامات خود را به مجلس ارائه کند. مبارزه جدی با فساد باید بدون حاشیه سازی و رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه باشد. هر سه قوا به دور از حاشیه‌های جناحی و گروهی  و با ایجاد وفاق ملی مشکلات مردم را کاهش دهند.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: جلسه هماهنگی سران سه قوا برای تصمیم گیری در موارد ضروری و خاص ایجاد شده لذا انتظار داریم در این جلسات از تغییر مواردی که نیازمند اخذ نظر و رای نمایندگان و تایید شورای نگهبان است جلوگیری کرده و حفظ جایگاه نمایندگان و مجلس را مورد توجه قرار دهند.

محمودی در ادامه نطق خود با اشاره به وضعیت دانش آموزان خطاب به وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات گفت: بسیاری از دانش آموزان با شیوع کرونا ترک تحصیل کردند که آقای حاجی میزرایی باید به این موضوع ورود کند آذری جهرمی نیز از محل درآمدهای فروش اینترنت در راستای مسئولیت اجتماعی تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت را تامین کند.

وی عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قبال مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا را ضعیف عنوان کرد و با انتقاد از این وزارت خانه گفت: این بخش در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی بسیار منفعل است. وزیر محترم ضمن ارائه دلایل عملکرد نامطلوب باید برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهد.

محمودی در پایان نطق خود به اهمیت مسئله زنان و خانواده در جامعه ایران تاکید کرد و گفت: حمایت از زنان خانه دار و زنان شاغل با حفظ کرامت و شان آنها، حمایت از امنیت اجتماعی زنان و زنان بدسرپرست و بی سرپرست باید مورد توجه مجلس قرار گیرد.

نظر شما