شناسهٔ خبر: 164011 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تدوین طرح حمایت از زاد و ولد در مجلس/ قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه در برخی دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود

سیدعلی موسوی نماینده ملکان رئیس فراکسیون حمایت از مناطق محروم از تدوین طرح حمایت از زاد و ولد، جمعیت و خانواده در این فراکسیون خبر داد و گفت: متاسفانه برخی شرکت‌ها و دستگاه‌ها کارمندانی که باردار می‌شوند را اخراج می‌کنند و این ظلمی آشکار در حق بانوان است.

به گزارش «نماینده» سید علی موسوی از تدوین طرح حمایت از زاد و ولد، جمعیت و خانواده در فراکسیون حمایت از مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته خبر داد و گفت: این طرح دارای ۳۸ ماده و حمایت از زاد و ولد و مادران شاغل در آن مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس فراکسیون حمایت از مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته، افزود: کشورهای صنعتی به موضوع جمعیت و افزایش فرزندآوری توجه ویژه دارند و نیاز است ما هم برای جلوگیری از پیری جمعیت برای افزایش جمعیت کشورمان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال افزایش فرزندآوری هستیم باید حمایت از زنان شاغل را در دستور کار قرار دهیم و حمایت‌هایی را در بحث حقوق و مرخصی آنان داشته باشیم.

نماینده مردم ملکان در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه در تمامی دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود، گفت: متاسفانه برخی شرکت‌ها و دستگاه‌ها کارمندانی که باردار می‌شوند را اخراج می‌کنند و این ظلمی آشکار در حق بانوان است؛ تضمین شغلی و افزایش حقوق و مزایای کارمندان باردار در طرح مذکور مورد توجه قرار گرفته است و برای شرکت‌های بخش خصوصی  هم مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

نظر شما