شناسهٔ خبر: 163624 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مالکان شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر املاک خود را ثبت کنند/ایجاد ابزار نظارتی مالیات بر خانه‌های خالی در وزارت نیرو

نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک ابزار نظارتی بر مالیات بر خانه های خالی از طریق وزارت نیرو که در دنیا هم این موضوع تجربه شده، اعمال شود.

به گزارش «نماینده» علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس (چهارشنبه ۱۵ مرداد  ۹۹) در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مجلس اظهار داشت: این طرح مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر است بنابراین دغدغه‌ای که برخی از نمایندگان دارند را شامل نمی‌شود.

وی با تأکید بر این که داده، اطلاعات و آمار مبنای تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور است، افزود: افراد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بروند و آنچه که به عنوان مالک هستند را ثبت کنند. اگر این طرح تبدیل به قانون شود ما خواهیم توانست کاری کنیم که خانه‌های خالی را یا به فروش برسانند یا این که به رهن و اجاره داده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افرادی که در شهرهای بالای صد هزار نفر زندگی می‌کنند باید املاک خود و واحدهای مسکونی خود را ثبت کنند، اگر این اقدام را صورت ندادند، یک ابزار نظارتی جهت حفظ شان قانونی که مجلس می‌گذراند از طریق وزارت نیرو که در دنیا هم این موضوع تجربه شده، اعمال شود.

نیکزاد گفت: دغدغه دوستان بحث روستا نباشد بلکه شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت در این طرح مطرح است.

نظر شما