شناسهٔ خبر: 163544 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرح دو فوریتی تعویق کنکور سراسری متوقف شد/ پیگیری از طریق ستاد کرونا

الهیان نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت‌های امروز با رئیس مجلس طرح دو فوریتی تعویق کنکور سراسری متوقف شده و موضوع از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا پیگیری می‌شود.

به گزارش «نماینده»،زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: پیرو صحبتی که امروز در صحن علنی مجلس با آقای دکتر قالیباف درباره تعویق کنکور سراسری داشتم ایشان ضمن موافقت، فرمودند موضوع تعویق را از طریق ستاد ملی کرونا پیگیری خواهند کرد لذا با قول آقای دکتر قالیباف مبنی بر پیگیری فعلا در مورد طرح دو فوریتی کنکور سراسری دست نگه می‌داریم تا ببینیم پیگیری‌ها نتیجه خواهد داد؟

 به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: پیگیر دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم، متأسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی توجهی‌های تاسف‌آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است. این کوتاهی‌ها، نگرانی مردم را در خصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده است و بسیاری از نمایندگان شنونده نگرانی‌های والدین در خصوص سلامت فرزندان خود بودند.

وی گفت: به نظر می‌رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک‌تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک به مدت چند ساعت در آن وضعیت میسر است ضروری باشد. سلامت دانش‌آموزان عزیز ما خط قرمز مجلس است و کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص مطالبات مردم را از مسؤولان ذی‌ربط پیگیری خواهیم کرد.

همچنین علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در همین رابطه اظهار داشت: شنیده‌ها حاکی است که بخش‌های مختلف دولت به وزارت بهداشت فشار آورده‌اند که نظر تخصصی این وزارتخانه در باره کنکور بیان نشود؛ چرا که این وزارتخانه در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون انتقادات جدی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما