شناسهٔ خبر: 163542 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمادگی شبکه بانکی برای آغاز اعطای ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مستاجران

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی از آمادگی شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات کمکی به مستاجران به محض اعلام مشخصات اشخاص واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی، خبر داد.

به گزارش «نماینده»، عبدالناصر همتی اعلام کرد تسهیلات کمکی به مستأجران، تحت عنوان تسهیلات «مرابحه خرید کالا وخدمات» به محض اعلام مشخصات اشخاص واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی، آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: مبالغ این وام براساس طبقه بندی شهرها ۱۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان بوده و به دو روش قابل پرداخت است. در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و درپایان سال، اصل آن را پرداخت کنند؛ در روش دوم متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید مجدد بر این موضوع که این وام صرفا کمکی است به مستاجران برای ودیعه و لذا به هیچ‌وجه وام ودیعه نیست، تصریح کرد: در این وام مؤجران نقشی نخواهند داشت و کسی که وام را دریافت می‌کند با بانک عامل طرف خواهد بود و به تصمیم خود از وام دریافتی استفاده خواهد کرد.

همتی افزود: اعتبار تخصیصی برای این وام به صورت کلی ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

نظر شما