شناسهٔ خبر: 163498 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تفکیک وظایف و رفع سردرگمی هدف اصلی طرح مدیریت یکپارچه شهری

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به بررسی اولویت‌دار طرح مدیریت یکپارچه شهری در این کمیسیون گفت: تفکیک وظایف، رفع سردرگمی، حفظ یکپارچگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها از اهداف اصلی این طرح است.

به گزارش «نماینده»،محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور شوراهای مجلس شورای اسلامی، درباره طرح جامع یکپارچه مدیریت شهری اظهار داشت: این طرح بنا دارد تا در حوزه شهری هم‌افزایی و هماهنگی لازم را بین دستگاه‌های مرتبط ایجاد کند.

وی افزود: بر همین اساس، شهروندان مطلع خواهند شد چه کسی و چه ارگان و سازمانی به دنبال اداره مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهر است؛ ضمن اینکه آنها عملاً  از سردرگمی خارج خواهند شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: در این طرح سعی شده است مسؤولیت‌ها به صورت مستقیم تفکیک شود و یکپارچگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار کمیسیون شوراهای مجلس است و پس از اتمام کار به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

جوکار خاطرنشان کرد: برای این کار مشورت‌های لازم با بخش‌های مختلف قوه مجریه و سازمان‌های شهری صورت گرفته است هر چند که پیش از این هم کارهای مشورتی انجام شده است؛ ضمن اینکه به دلیل گستردگی این کار از ظرفیت کمیسیون‌های مرتبط هم بهره خواهیم گرفت.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بنا داریم تا از نظرات دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌ساز در شهرها در این طرح استفاده کنیم.

وی گفت: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و همچنین مدیرت جامع و یکپارچه شهری دو اولویت اساسی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس است.

نظر شما