شناسهٔ خبر: 163483 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

راستینه: نظام فکری آمریکا مبتنی بر نژادپرستی است/ آمریکا باید از منطقه غرب آسیا بیرون برود

راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جنس نظام فکری اومانیستی آمریکا مبتنی بر برتری جویی و نژادپرستی و مخالفت حقوق بشر انسانی است.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت موسم حج و تأکید بر خروج آمریکایی‌ها از منطقه غرب آسیا، اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا با یک روحیه سلطه جویی و سلطه گری تلاش کرده تا همه هویت‌های ملی و دینی را ویران کند.

وی افزود: حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و همه عرصه‌هایی که مداخلات جدی را در استقلال ملت‌ها شکل داده، در طول صد سال گذشته همواره ویرانگر بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس براندازی حکومت‌ها، عملیات ضد حقوق بشر، ایجاد جریان‌های تفرقه‌انداز، ایجاد شکاف بزرگ در بین ملت‌ها و تلاش برای شکل‌دهی به جریانات انحرافی و گروه‌های تروریستی را تنها بخشی از اقدامات آمریکا در منطقه غرب آسیا و دیگر نقاظ جهان عنوان کرد.

راستینه با تاکید بر اینکه چهره کریه آمریکا  در تلاش برای تشکیل جریان تروریستی داعش به تصویر کشیده شد، گفت: حضور آمریکا در منطقه نه تنها نمی‌تواند امنیتی برای ملت‌ها شکل بدهد بلکه حتی نمی‌تواند حقوق‌ ملت‌ها را تأمین کند؛ حضور آمریکا در منطقه همواره علاوه بر پایمال کردن حقوق و منافع ملت‌ها و تلاش برای ایجاد اختلاف در میان ملت‌ها نقطه ضد امنیت ملت‌ها بوده است.

وی تأکید کرد: اوج وقاحت آمریکایی ها را متأسفانه سال گذشته در ترور سردار سرافراز اسلام شهید قاسم سلیمانی شاهد بودیم و برای اولین بار است که در تاریخ جهان، کشوری وقیحانه از سوی بالاترین مقام عالی آن یعنی رئیس جمهورش یک عملیات تروریستی صورت داده و رسماً مسؤولیت آن را می‌پذیرد و اعلام می‌کند!

این کارشناس سیاسی حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا را باعث بی‌ثباتی حکومت‌ها، بهم خوردن استقلال کشورها و شکستن و از بین رفتن منافع ملت‌ها عنوان و تاکید کرد که آمریکا باید از منطقه غرب آسیا بیرون برود.

راستینه با اشاره به رفتار نژادپرستانه دولت آمریکا و جنایات پلیس این کشور علیه یک سیاهپوست و همچنین اشاره مقام معظم رهبری به این موضوع در پیام موسم حج امسال، گفت: این مسأله‌ای که در آمریکا اتفاق افتاد و در رسانه‌ها نمایش داده شد، یکی از هزاران نمونه اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا و اقدامات وقیحانه و نژادپرستانه آمریکا است.

وی رفتار رئیس جمهور آمریکا با مردم مکزیک، رفتار ترامپ در انتخابات دوره گذشته آمریکا و تحقیر سیاهپوستان آمریکا توسط وی، برخورد با نیروهای مهاجر در کشورهای اروپایی به عنوان پناهندگان را چند نمونه از رفتارهای نژاد پرستانه آمریکا و دیگر دولت‌های غربی برشمرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: دولت های اروپایی در برخورد با پناهجویان بی پناهی که با قایق و یا کشتی به سمت کشورهای غربی روانه شده بودند را غرق کردند و اینها تنها نمونه‌های کوچکی از نژادپرستی و عملیات ضد حقوق بشری آمریکا و اروپا است.

وی ادامه داد: اگرچه برخورد پلیس  آمریکا با یک سیاهپوست در رسانه‌ها روح همه را آزرد، اما نظام فکری و اجرایی آمریکا مبتنی بر نظام فکری اومانیستی و لیبرالیستی مبتنی بر نژادپرستی و برتر دانستن خود از دیگران است. بنابراین آمریکایی‌ها که اوج تفکراتشان در نظام فکری نخبگان آنها به ویژه رئیس جمهور آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود، نشان می‌دهد که جنس نظام فکری اومانیستی آمریکا مبتنی بر برتری جویی و نژادپرستی و مخالفت با حقوق بشر انسانی است.

نظر شما