شناسهٔ خبر: 163467 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

جهش تولید با رونق بازار محقق می شود

دهنوی عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه جهش تولید با رونق بازار محقق می شود، تصریح کرد:کفش ملی استاندارد صنعت کفش کشور را  ارتقا دهد.

به گزارش «نماینده»،سید محسن دهنوی،  عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، در بازدید از مجموعه گروه صنعتی ملی با تاکید بر اینکه کفش ملی اولین مجموعه اقتصادی است که وی در دوران نمایندگی ملت برای بازدید انتخاب  کرده است، درباره دلایل این انتخاب گفت: بعضی نمادها در افکار عمومی مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و قطعا یکی از این نمادها که به عنوان یک سمبل و نوستالژی  قوی شناخته می‌شود، کفش ملی است.

وی با تاکید بر اینکه از گذشته آشنایی نسبی با  وضعیت فعلی کفش ملی داشته است، گفت:  از گذشته در جریان اوضاع کفش ملی بودم  و خوشحالم که امروز می بینم کفش ملی روند رو به رشدی دارد، هر چند معتقدم که نیاز به سرعت بیشتری در پیشبرد اهداف این مجموعه حس می‌شود.

دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت برند در  تجارت جهانی گفت: امروز در دنیا و بازارهای سرمایه گاهی یک برند به تنهایی چند صد میلیون دلار ارزش‌گذاری می‌شود و از این جنبه  واقعا نشان کفش ملی سرمایه بسیار ارزشمندی را در اختیار دارد.

 جهش تولید با رونق بازار محقق می شود

عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس  یازدهم با اشاره به ظرفیت ۴۰۰ میلیون زوجی تولید کفش در ایران گفت: متاسفانه صنعت کفش نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود  فعال است ، پس شاید بتوانیم مدعی شویم ما مشکلی در زیر ساخت تولید نداریم  و مساله اصلیِ اقتصاد، رونق بازار، فروش و مدیریت فضای کسب و کار است.

وی در این‌باره افزود: بارها گفته ام که اگر قرار است جهش تولید در کشور  رخ دهد  باید مشکل بازار حل شود، البته آرام آرام سیستم بانکی ما  نیز متوجه این موضوع شده است.

کفش ملی استاندارد صنعت کفش کشور را  ارتقا دهد

نماینده مردم  تهران ،‌ ری و شمیرانات  در مجلس شورای اسلامی با  اشاره به اینکه لزوما نباید بازگشت به فاز تولید دغدغه کفش ملی باشد گفت: امروز بزرگترین ناوگان حمل  ونقل شهری دنیا  یعنی اوبر حتی یک تاکسی برای خود ندارد، در صنعت کفش نیز همین‌ شیوه می تواند بسیار مفید باشد، اگر بخواهیم صنعت کفش کشور را راه بیاندازیم باید چرخ دنده‌های برندینگ کشور را فعال کنیم .

در دنیا نمونه‌های بسیار موفقی از برندهایی وجود دارند که  تولید از آنها نمی‌بینیم  بلکه آنها  استانداردی تعریف می کنند و  چنانچه کسی به آن استاندارد برسد حاضر می شوند برچسب خود را روی آن بزنند.

وی در این باره توضیخ داد: برای کفش ملی نیز این امکان وجود دارد که استانداردهای صنعت کفش را تعریف کند و با ظرفیتی که دارد  این استانداردها را ارتقا دهد.

نظام باید از برندهایی چون کفش ملی به طور خاص حمایت کند

دهنوی با بیان اینکه حاکمیت باید از چند نشان بزرگ به طور خاص حمایت کند،  گفت: معتقدم کفش ملی نیز یکی از  نشانهایی است که به حمایت ویژه نیاز دارد.

وی در  تشریخ دلایل لزوم حمایت از شرکت‌های بزرگ گفت:  شرکت‌ها و صنایع بزرگ دو امکان را که صنایع متوسط توان انجام آن را ندارند به کشور می دهند و یکی از آنها حضور در بازارهای بین المللی است؛ چرا که بدیهی است با یک شرکت کوچک نمی توان بازارهای منطقه را  فتح کرد اما  زیر ساختهای یک مجموعه بزرگ امکان برنامه‌ریزی برای ورود به بازارهای بزرگ را  نیز می دهد .

عضو هیات رییسه مجلس یازدهم  در این باره افزود: دومین  ویژگی شرکت‌های بزرگ امکان تحقیق و توسعه است، شرکت‌های کوچک به خودی خود  در گیر مشکلات بیمه و مالیات و غیره هستند  و البته برای رفع آن موانع نیز باید مورد حمایت باشد اما دیگر شاید نتوانند به موضوعاتی نظیر تحقیق و توسعه ورود کنند ، کفش ملی نیز یکی از برندهایی است که می‌تواند به صورت خاص‌تری از آن انتظار داشت  و ویژه‌تر نیز باید مورد حمایت باشد.

 پدرم همیشه می گفت : باید از کفش ملی کفش بخرید !

نماینده مردم  تهران ،‌ ری و شمیرانات  در مجلس شورای اسلامی با بیان خاطره ای از کفش ملی گفت: به یاد دارم که در نزدیکی منزل ما یک فروشگاه کفش ملی بود و پدرم همیشه ما را به این فروشگاه می برد و می گفت: باید از اینجا خرید کنید کفش ملی کفش های خوبی دارد.

دهنوی در این بازدید از آزمایشگاه کفش ملی به عنوان مجهزترین آزمایشگاه صنعت کفش کشور نیز دیدن کرد و  از نزدیک در جریان روند کنترل کیفیت و تایید محصولات کفش ملی قرار گرفت.

وی همچنین در بازدید از فروشگاه مرکزی کفش ملی، تنوع محصولات کفش ملی را مورد بازبینی قرارداد و با انتخاب و خرید یک جفت کفش ملی ضمن اینکه تصریح کرد اکنون نیز کفش ایرانی به پا دارد تاکید کرد پس از این به عنوان سفیر برند کفش ملی، ملی پوش خواهد بود.

نظر شما