شناسهٔ خبر: 163315 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اطلاعات فضای مجازی درباره همکاری ایران و چین ناقص است/ شفافیت برای تمامی مسائل ضروریست

آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس، گفت: مردم باید بدانند که در فضای مجازی اطلاعات ناقص درباره سند ایران و چین توسط عناصر مزدور خود فروخته به مردم داده می‌شود.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سند همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در جریان جزییات دقیق موافقت‌نامه ایران و چین و همچنین شیوه اجرا قرار بگیرند  و  محتوای برنامه را بدانند و مسئولان در مجلس شورای اسلامی توضیح داده و در این باره پاسخگو باشند.

وی در همین راستا افزود: نباید به این گونه باشد که این سند همکاری ۲۵ ساله اجرا شده و پس از آن ما متوجه شویم. حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطلاع از جزییات آن است وزیر امور خارجه یا هر کدام از وزرای مربوطه باید در مجلس در این باره برای وکلای ملت توضیح دهند.

نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: بر مبنای اصل ۷۷ قانون اساسی عهدنامه ‌ها، قراردادها و موافقت‌ نامه ‌های‌ بین‌ المللی‌ باید به‌ تصویب‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ برسد لذا مجلس باید در جریان فرایند برنامه مشترک جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران، قرار گیرد.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه در فضای مجازی علیه برنامه جامع ۲۵ ساله ایران و چین اخبار گوناگونی منتشر شده است، بیان داشت: مردم ایران اسلامی نباید اجازه دهند که ضد انقلاب مانع پیشرفت این کشور شود، مردم باید بدانند که در فضای مجازی اطلاعات ناقص توسط عناصر مزدور خود فروخته به مردم داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در هیج جای این سند نیامده است که ما جزیره کیش را به چین واگذار می‌کنیم، گفت:مردم را نباید با اظهارات دروغ ناراحت کرد. وقتی کشور در آستانه پیشرفت است نبابد به این شکل برخورد شود. این قرارداد به ویژه در حوزه انرژی و فروش نفت خام می‌تواند شرایط و امکانی را برای ما فراهم کند بدون اینکه یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه شفافیت برای تمامی مسائل ضروری است، اظهار داشت: به اشتباه نباید در این باره به مردم اطلاعات داده شود بلکه مسئولان و کارشناسانی که در جریان این موضوع هستند در این موضوع برای مردم شفاف سازی کنند.

نظر شما