شناسهٔ خبر: 163255 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم ملکان «رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه» شد/ طرح دوفوریتی «حمایت معیشتی از خانواده‌های نیازمند ۵ دهک پایین جامعه» در صحن مجلس بررسی می‌شود

سید علی موسوی سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با «نماینده» اهداف تشکیل فراکسیون «مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه» را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» سیدعلی موسوی، نمایندۀ مردم ملکان، لیلان و مبارک‌شهر در مجلس یازدهم رئیس فراکسیون «مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه» شد.

موسوی در گفت‌وگو با «نماینده» در تشریح اهداف این فراکسیون اظهار داشت: به دنبال توسعه متوازن تمامی شهرهای کشور هستیم و اشتغالزایی در مناطق کمتر توسعه یافته را پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در این مناطق باید به طرح‌هایی که در راستای جهش تولید هستند کمک قابل توجهی صورت بگیرد.

وی تقویت زیرساخت‌ها در مناطق محروم را یکی از ضروریات دانست و اقدام در جهت گرفتن اذن مقام معظم رهبری برای اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی توسط فراکسیون را یکی از برنامه‌های خود اعلام کرد.

موسوی معتقد است: توسعه متوازن و ایجاد اشتغال در شهرهای کوچک، باعث مهاجرت معکوس شده و عاملی برای تمرکززدایی و کاهش تراکم جمعیت کلانشهرها خواهد شد.

وی عزت بخشیدن به نمایندگان را هدف آخر تأسیس این فراکسیون دانست و توضیح داد: وزرا و مسئولان باید در فراکسیون حضور یافته و نماینده‌ها مسائل و مشکلات این مناطق را به صورت عزت‌مندانه‌ای و در تعامل کامل میان دولت و مجلس حل و فصل کنند.

موسوی از آماده شدن طرح دوفوریتی «حمایت معیشتی از خانواده‌های نیازمند ۵ دهک پایین جامعه» خبر داد و گفت: این طرح با استقبال نمایندگان زیادی مواجه شده و به زودی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

گفتنی است در فراکسیون «مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه»  بیش از ۱۲۰ نماینده از مناطق محروم کشور عضویت دارند و از ابتدای مجلس یازدهم تا کنون جلسات متعددی برگزار کرده است.

نظر شما