شناسهٔ خبر: 163091 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ترس عمومی جامعه از کرونا باید معقول باشد/ باید زندگی خود را با کرونا تطبیق دهیم

ویس کرمی نماینده خرم‌آباد در مجلس گفت: باید یک ترس معقول از ویروس کرونا وجود داشته باشد و نباید این نگرانی آنقدر زیاد شود که اگر فردی مبتلا به این ویروس شد از سکته بمیرد.

به گزارش «نماینده» مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره اوج گیری ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: وقتی ویروس کرونا وارد میدان مطالعاتی پزشکی شد شاید کسی گمان نمی‌کرد بتواند این همه چالش ایجاد کند.

وی افزود: رفتار ویروس‌ها به گونه‌ای است که اگر قابل پیش‌بینی نباشد حداقل می‌توانیم چارچوبی برای آن تعیین کنیم تا بتوانیم آن را مدیریت کنیم اما ویروس کرونا خصوصیت خاصی دارد چرا که محاسبات را به هم زده است.   

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس تصریح کرد: همه گیری سریع ویروس کرونا، مرگ‌های ناگهانی، حمله به ریه و ایجاد مشکلات تنفسی بخشی از ویژگی‌های ویروس کروناست در حالی که ما آمادگی برخورد چنین شوکی را نداشتیم.  

ویس‌کرمی  گفت: ‌آرام آرام توانستیم خود و کشور با ویروس کرونا تطبیق دهیم اما با این حال این ویروس مشکلات معیشتی و اقتصادی و مردم ایجاد کرده است.  

وی خاطرنشان کرد: ما در کشور از یک طرف مشکل معیشت مردم و زندگی آنان را داریم که امکان تعطیلی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود ندارد و از طرف دیگر باید با این ویروس مقابله کرد.

این پزشک عضو کمیسیون آموزش گفت: باید از زحمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تقدیر کرد که حتی یک روز هم تعطیل نبوده است. لذا مردم باید از زحمات آنها مطلع بوده و مصوبات آن را دقیق اجرا کرده و منتقدین هم باید انصاف را در مورد این ستاد داشته باشند.

ویس‌کرمی افزود:‌ وظیفه مردم در مقابله با کرونا بسیار مهم است. ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اساس مصالح کشور تصمیماتی را اتخاذ می‌کند و با آنکه این تصمیمات را بیشتر از جانب وزارت بهداشت می‌بینیم اما عملا این تصمیمات برگرفته از کلیت ستاد مبارزه با کرونا است.

وی گفت:‌مردم باید توصیه پایه وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا را رعایت کنند تا بتوانیم آرام آرام ویروس کرونا را مدیریت کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس  گفت: این طور که مشخص است بایستی مدت‌های مدیدی با این ویروس زندگی کنیم و به زندگی در کنار این ویروس عادت کنیم تا ایمنی لازم در کشور ایجاد شده و واکسن آن ساخته شود.

ویس‌کرمی گفت: انشاالله اراده ما قوی‌تر از ویروس کروناست این در حالی است که این مشکل هم مانند مشکلات دیگر به لطف خداوند حل خواهد شد.  

وی درباره افزایش شیوع کرونا بین نمایندگان مجلس گفت: ابتلا وکلای مردم در مجلس بیشتر به دلیل حضور در حوزه‌های انتخابیه است تا نشست‌ها و جلسات مجلس.  

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد:‌ تعداد نمایندگانی که مبتلا به ویروس کرونا شدند در مجلس حدود ۱۰ نفر هستند. این در حالی است که صرف تب سنجی نمی‌تواند ابتلای یک فرد به ویروس کرونا را مشخص کند. البته داشتن تب مشکوک است و نداشتن آن ممکن است نشانگر ناقل بودن او بوده و حتی علائمی هم نداشته باشد.  

ویس‌کرمی گفت: باید یک ترس معقول در کرونا در جامعه وجود داشته باشد. این در حالی است که نباید این نگرانی آنقدر زیاد شود که اگر فردی مبتلا به این ویروس شد از سکته بمیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ضعیف و محروم گرسنه بوده و باید برای معیشت و زندگی خود کار کنند. این در حالی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فصل تابستان کمی سخت است ولی با این حال برای حفظ سلامتی باید بهداشت را بیش از پیش رعایت کرد هر چند که مردم هم می‌دانند که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا می‌تواند خطرناک باشد اما مردم بین بد و بدتر قرار گرفته‌اند.

نظر شما