شناسهٔ خبر: 162994 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد نماینده مجلس از نحوه تعامل دولت با وکلای ملت/مجلس به دنبال مچ‌گیری از دولت نیست

بیگی نژاد نماینده ملایر در مجلس درباره سوال از رئیس جمهور گفت: متاسفانه انتصابات در شهرستان‌ها و بی توجهی بخش‌های مختلف قوه مجریه نشان دهنده آن است که دولت به دنبال عصبانی کردن نمایندگان است.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره سؤال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور اظهار داشت: مسئولان دولتی روش رودرویی با مجلس را در پیش گرفته‌اند.  

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به دنبال برخورد با دولت و استیضاح رئیس‌جمهور نیستند، گفت:‌ ما به دنبال مچ گیری از مسئولین دولتی نیستیم ولی متاسفانه دولت نسبت به مجلس و نمایندگان آن که وکلای مردم در خانه ملت هستند، بی‌توجه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد:‌نمایندگان بارها از مسئولین دولتی سؤال کردند که قوه مجریه چه برنامه‌ای در باره ارز دارد و بنا دارد چه کاری را انجام دهد. ضمن اینکه عدم اقدام قاطع دولت در حوزه مسکن چیست.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در جلسات تخصصی با موضوع مسکن که کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایتان، وزارت راه و شهرسازی برخی از مسئولین بانک‌ها دیدارهایی داشته‌ایم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم تا زمانی که شخص رئیس جمهور عزمی برای ورود به مسئله مسکن نداشته باشد کاری صورت نخواهد گرفت چرا که همه راه‌ها به رئیس‌جمهور ختم می‌شود.

وی گفت: نباید اقدامات دولت محدود به تماس تلفنی آقای روحانی با وزیر راه وشهرسازی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: متاسفانه مسئولین دولتی به هیچ وجه توجهی به مجلس ندارند.

بیگی‌نژاد افزود: دولت در شهرستان‌ها به دنبال عصبانی کردن نمایندگان مجلس است چرا که نمایندگان از دستگاه‌های مختلف مستقر در شهرستان‌ها خواسته‌اند از مسئولین بومی استفاده کنند در حالی که هر مسئولین اخیرا نصب شده است بدون اطلاع نمایندگان بوده و غیر بومی است. ضمن اینکه استاندار یا معاونین او از فرمانداران و مدیران کل شهرستانی خواسته‌اند در مورد انتصابات هیچ گونه هماهنگی با نمایندگان مجلس نداشته باشند. همچنین وقتی تماس تلفنی با مسئولین شهرستانی می‌گیریم آنها پاسخگو نبوده و کاملا مشخص است که بنای رو در رویی با نمایندگان را دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری به صورت ویدئوکنفرانس گفت: ‌من از فرمایشات ایشان این موضوع را متوجه شدم که مجلس باید نظارت جدی وقوی بر دولت داشته باشد ولی این اقدام باید کاملا مودبانه و بدون توهین و تهمت باشد. لذا اگر قرار است سؤالی از دولتمردی مطرح شود باید محترمانه باشد و به صورت منطقی بیان شده تا پاسخ مناسب را دریافت کنیم.  

بیگی‌نژاد افزود: ‌برداشت شخصی من از اظهارات مقام معظم رهبری آن است که ایشان با استیضاح رئیس‌جمهور موافق نیستند چرا که قطعا در استیضاح بگو مگو و نزاع وجود دارد که منجر به خسران برای مردم خواهد شد. ولی به نظرم ایشان در مورد سؤال از رئیس جمهور مخالفتی ندارند و به همین دلیل این سؤال باید مؤدبانه و محترمانه انجام شود.

وی تصریح کرد: ابزارهای نظارتی مجلس محدود است که می‌توان به تذکر کتبی و شفاهی و سؤال و استیضاح اشاره کرد اما وقتی اجرای قانون به خوبی از سوی دولتمردان انجام نمی‌شود چه راهی غیر از استفاده از این ابزارها وجود دارد. به نظر می‌رسد دولت در برخی امورات و اقدامات به دنبال عصبانی کردن نمایندگان مجلس است و عملا همکاری واقعی را با مجلس ندارد.  

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان گفت:‌ متاسفانه بعد از طرح سؤال از رئیس‌جمهور، دولتمردان و دفتر معاونت پارلمانی آقای روحانی در مجلس با وجود تعداد امضاهای بالای این سؤال حتی پیگیری نکردند دلیل نمایندگان برای طرح این سؤال چیست که در نهایت جلسه‌ای برگزار شده و با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و به نظر می‌رسد که دولت نسبت به مجلس بی‌توجهی کاملی را دارد.

نظر شما