شناسهٔ خبر: 162973 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راه اندازی بورس مسکن نسخه مناسبی برای تامین مالی بازار نیست

مسکن مهر عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: راه اندازی بورس مسکن نتیجه‌ای جزء افزایش قیمت مسکن و گرانی بازار ندارد، بنابر این دولت باید نسبت به راه اندازی این موضوع تجدید نظر کند.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا شریعتی اندراتی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی وزارتخانه های اقتصاد و راه و شهرسازی برای راه اندازی بورس مسکن، گفت: قطعا دولت باید از هر اقدامی که موجب بروز تنش  و گرانی در بازار مسکن می شود، اجتناب کند، زیرا این مسئله تأثیر مستقیم بر اقتصاد خانوارها دارد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من راه اندازی بورس مسکن نتیجه‌ای جزء افزایش قیمت مسکن و گرانی بازار ندارد، بنابر این دولت باید نسبت به راه اندازی این موضوع تجدید نظر کند.

تلاش مجلس برای کاهش قیمت تمام شده مسکن؛ از ارائه زمین ارزان قیمت تا ارائه تسهیلات کم سود

وی گفت: در شرایط کنونی به دنبال آن هستیم که برای کاهش قیمت مسکن، زمین ارزان قیمت را در اختیار انبوه سازان قرار دهیم، همچنین ارائه مصالح با قیمت منطقی یکی دیگر از اقدامات در این عرصه خواهد بود. ارائه تسهیلات با سود کم نیز از دیگر راه کارهای موجود برای کاهش قیمت مسکن است که ما در تدوین طرح ساماندهی بازار مسکن تمام این اصول و موارد را در نظر خواهیم گرفت.

شریعتی اندراتی ادامه داد: نمایندگان مجلس در شرایط کنونی تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت تمام شده مسکن انجام می دهند، حال باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که راه اندازی بورس مسکن تمام اقدامات صورت گرفته برای کاهش قیمت مسکن را خنثی می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما قطعا با هر روشی که منجر به افزایش قیمت مسکن و تشدید فشار اقتصادی بر مردم باشد، مخالف هستیم و مجلس در هفته های آتی با تدوین طرح ساماندهی بازار مسکن به این بازار و تولید مسکن ارزان کمک خواهد کرد.

نظر شما