شناسهٔ خبر: 162933 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شفافیت آرای نمایندگان مطالبه به حق مردم است

مقتدایی// یک نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: شفافیت آرای نمایندگان مطالبه به حق مردم است ، اما از همه مهمتر ما باید به صورت شفاف پیگیر حل مشکلات مردم کشورمان باشیم.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی ،  به موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: موضوع شفافیت از مباحثی بوده که دارای ابعاد گوناگون است؛ البته ناگفته نماند شفافیت در مذاکرات مجلس توسط قانون اساسی پیش‌بینی شده و لذا شفافیت در آرای نمایندگان نیز می‌تواند در ادامه شفافیت مذاکرات صورت گرفته در مجلس انجام بپذیرد.

 وی در ادامه افزود: وقتی مذاکرات به صورت آنلاین پخش می‌شود و در مجموع شفافیت ایجاد می‌شود این مسئله در جلب اعتماد عمومی به مسئولان تاثیر بسزایی دارد از این جهت حق ملت بوده که موضوع شفافیت آرای وکلای خود را مطالبه کنند و این شفافیت نیز قواعد و مقرارتی دارد که آن هم توسط آئین نامه داخلی مجلس مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان به پیگیری و حل مشکلات مردم از سوی نمایندگان اشاره و تاکید کرد: مهمتر از همه این مسائل ما باید به شکلی شفاف دردها و مطالبات مردم را مطالبه و پیگیری کنیم و آلام مردم در پیش چشم برنامه‌ریزان قرار بگیرد که این مهم عمدتا از طریق نطق‌ها و برنامه‌های کمیسیونها باید متبلور و متجلی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حقیقت شفافیت به این نیست که گفته شود فلان نماینده چگونه رای داده، بلکه شفافیت به این بوده که همه ملت بدانند در برابر تورم، گرانی و ... چه اقداماتی انجام داده‌ایم که در این جهت هم رسانه‌ها، نمایندگان و هئیت رئیسه باید به شکلی تخصصی مداوم با افکار عمومی صحبت کنند.

نظر شما