شناسهٔ خبر: 162913 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رضایی کوچی:ارائه رایگان زمین راهی برای کاهش قیمت مسکن

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:در شرایط کنونی تأمین مالی، عرضه مصالح ساختمانی ارزان قیمت و ارائه اراضی رایگان سه مولفه اصلی برای کاهش قیمت مسکن در کشور است.

به گزارش «نماینده»،محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تدوین طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار مسکن در این کمیسیون، گفت:اعضای کمیسیون عمران  تاکنون نشست های متعددی با مسئولان مربوطه برای ساماندهی بازار مسکن داشته اند و خوشبختانه طرحی نیز آماده شد و دوفوریت آن به تصویب نمایندگان رسید.

وی ادامه داد:فردا نیز بررسی این طرح در دستور کار کمیسیون قرار دارد تا با بررسی اشکالات احتمالی و رفع آنها باردیگر این طرح را برای بررسی بیشتر به صحن علنی پارلمان ارجاع دهیم.

نماینده جهرم در مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی تأمین مالی، عرضه مصالح ساختمانی ارزان قیمت و ارائه اراضی رایگان سه مولفه اصلی برای کاهش قیمت مسکن در کشور است، عنوان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر به این مسائل توجهی چندانی نشده است. در شرایط کنونی قیمت زمین حدود دو سوم قیمت نهایی مسکن را شامل می شود، از این رو ارائه زمین رایگان از سوی دولت می تواند قیمت مسکن را به میزان چشمگیری کاهش بدهد.

رضایی کوچی تصریح کرد:با توجه به اهمیت سه مولفه تأمین زمین، تأمین منابع مالی و تأمین مصالح ساختمانی، طرح کمیسیون عمران مجلس برای مدیریت بازار مسکن با توجه به این مولفه ها تدوین شده است.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات ارزان قیمت تک رقمی برای دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر یکی از محورهای طرح ساماندهی بازار مسکن است، افزود: قطعا مجلس تمام تلاش خود را برای مدیریت مکانیزم عرضه مصالح جهت اجرای طرح های تولید مسکن انجام می دهد.

نظر شما