شناسهٔ خبر: 162902 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رسالت مجلس انقلابی احیا تفکر «ما می‌توانیم» به جای «ما نمی‌توانیم» است

قاضی زاده نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی رسالت مجلس انقلابی و جهانی را احیا تفکر «ما می توانیم» عنوان کرد و نوشت: رسالت مجلس انقلابی و جهادی احیا تفکر «ما می‌توانیم» به جای «ما نمی‌توانیم» است.

به گزارش «نماینده» سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی رسالت مجلس انقلابی و جهانی را احیا تفکر «ما می توانیم» را عنوان کرد و نوشت: رسالت مجلس انقلابی و جهادی احیا تفکر «ما می‌توانیم» به جای «ما نمی‌توانیم» است.

متن کامل یادداشت به شرح زیر است:

رسالت مجلس انقلابی و جهادی احیا تفکر «ما می‌توانیم» به جای «ما نمی‌توانیم» است. وادادگی، تنبلی، بی عرضگی، بی غیرتی، بی تدبیری که منجر به ناامیدی از توان فردی شود به اجتماع و کشور هم سرایت می‌کند و به تفکری تبدیل می‌شود به نام «ما نمی‌توانیم». و این تفکر سخیف و خائنانه بیش از یک قرن است که باعث تحلیل آب و خاک و منابع و منافع کشور شده است. «ما نمی‌توانیم» همان تفکر دوره قاجار و دادن آب و خاک کشور به بیگانه و بستن قرار دادهایی مثل ترکمنچای است.

ما نمی‌توانیم همان تفکر رضا پالانی است و خاندان جنایتکار او چون محمدرضای ابله و متواری، و تقی زاده‌ها، که با تفکر «ما نمی‌توانیم»، کشور را در تمام نیازهای خرد و کلان به غرب وابسته کردند و گفتند، ما اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید از غرب تبعیت و از پیشرفت‌های غرب استفاده کنیم، زندگی مدرنیست در سایه وابستگی به غرب حاصل می‌شود؛ «ما نمی‌توانیم» پیشرفت کنیم الا اینکه از غرب پیروی کنیم!

یکی از اصول انقلاب اسلامی ایران، مبارزه با همین تفکر بوده و می‌باشد، لکن با نهایت تأسف پس از انقلاب اسلامی نیز این تفکر در برخی دولت‌ها ایران تکرار و باعث خسارات به منابع ملی و منافع برای بیگانگان شده. با تفکر واداده «ما نمی‌توانیم» طی ۱۵۰ سال اخیر چه صنعت و پیشرفت و منافعی شامل کشور ما و چه منافعی از اشتعال زایی گرفته تا فروش صنایع وابسته کننده از چوب بستنی تا صنایع بزرگ عاید بیگانگان شده!؟ از هر طرف محاسبه کنید جز خسارت و وابستگی و فروش شرافت و عزت ایران برای ملت، دستاوردی نداشته، هرکدام به نوعی یک پروتکل کاپیتولاسیونی و یک قرارداد ترکمنچایی برای کشور ما بوده.

تفکر «ما نمی‌توانیم»، یعنی تفکر به تاراج گذاشتن استقلال و هویت و عزت و شرافت و مالکیت کشور و جسارت به مجامع علمی و فناوری و دانشمندان و جوانان برومند و شهیدانی چون تهرانی مقدم. نباید اینگونه القا کنند که «ما نمی‌توانیم»؛ باید بگویند «من نمی‌توانم» و علم و مدیریت ندارم تا از ثروت عظیم و منابع طبیعی وانسانی کشور برای ملت خودم استفاده کنم.

«ما نمی‌توانیم» جمله‌ای فریبکارانه برای حفظ موقعیت خود در حاکمیت است و آتش جهنم در پی دارد. «من نمی‌توانم» اعتراف به بی عُرضگی است و موجبات عفو خدا و بندگان خدا را فراهم می‌سازد.

بنده به عنوان خادم کوچک ملت بزرگ ایران، این بشارت را به ملت شریف و بزرگوار، عالم پرور، دانشمند پرور و شهید پرور ایران اسلامی می‌دهم که با نجات کشور از دست کسانی که باید اعتراف کنند که «من بلد نیستم» با ترویج فرهنگ «ما می‌توانیم»، شاهد استقلال کشور در تمام امور و شکوفایی کشور با بهره‌برداری از منابع عظیم باِلقوه و خدادای به دست ملت مقاوم و شریف و با بهره‌مندی از علم و دانش جوانان عزیز خواهیم بود.

نظر شما