شناسهٔ خبر: 162872 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت افزایش حقوق کادر درمانی

کادر درمان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دریافتی کادر پرستاری هیچ تناسبی با کار و تلاش ‌آنها ندارد، خواهان افزایش حقوق این قشر از جامعه شد.

به گزارش «نماینده»، مَلِک فاضلی با اشاره به شرایط سخت کادر درمانی در روزهای کرونایی، گفت: شیوع بیماری کرونا باعث شد که واقعیت‌ها موجود را از نظر پرنسل پرستاری و درمانی مشاهد کنیم، اساس چرخش بیمارستان‌ها بر اساس تلاش‌ها، مراقبت‌ها و اقدامات کادر پرستاری و خدماتی است.

نماینده مردم شهرستان سراوان و مهرستان در مجلس یازدهم، در رابطه با ابتلای ۳۰۰۰ نفر از کادر درمانی به کرونا و خستگی روزافزون آنها به دلیل افزایش شیوع بیماری، گفـت: پرستاران در این دوران تحت فشار بسیار زیادی قرار دارند، اما متاسفانه دریافتی آنها هیچ تناسبی با کاری که انجام می‌دهند، نیست. از این رو برای بهبود وضعیت زندگی این قشر زحمت‌کش خواهان تعدیل حقوق و مزایا هستیم. ما باید در زمان فراغت و شرایط عادی به فکر کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌ها باشیم تا در شرایط بحرانی با مشکل موجه نشویم، این افراد باید اطمینان خاطری از آینده خود و فرزندانشان داشته باشند.

کمبود نیروی پرستار در مناطق محروم کشور 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با اشاره به تلاش های شبانه روزی کادر درمانی بویژه پرستاران در کنترل و مقابله با کووید ۱۹، گفت: اگر قرار است در این برهه زمانی بیمارستان‌ها با تمام ظرفیت کار کنند، باید توجه ویژه‌ای به تعداد کادر درمانی به ویژه در مناطق محرومی مانند سیستان  و بلوچستان داشته باشیم تا حداقل پایداری را در عرصه مراقبت پیدا کنیم.  

نظر شما