شناسهٔ خبر: 162870 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بودجه امسال نیاز به اصلاح دارد / اصلاح بودجه سالانه بدون مصوبه مجلس، خلاف است

سید شمس الدین حسینی431 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سال گذشته دولت برای جبران کسری بودجه ۹۸ متممی را ارائه کرد اما این اصلاحیه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی و تصویب شد.

به گزارش «نماینده» سیدشمس‌الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تردیدی نیست که امسال دولت نیاز به اصلاح بودجه دارد، گفت: بعید است دولت به متمم بودجه نیاز پیدا کند. لایحه متمم بودجه منجر به افزایش سقف آن و اصلاحیه منجر به تغییر ارقام بودجه می‌شود یعنی ضمن حفظ سقف برخی ردیف‌های بودجه را جابجا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دولت برای جبران کسری بودجه ۹۸ متمم بودجه را ارائه کرد، افزود: سال گذشته اصلاح بودجه سال ۹۸ در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی و تصویب شد که این موضوع مناسب نبود.

حسینی تاکید کرد: باید از تکرار این اتفاق ناگوار اجتناب کرد و اعلام می‌کنم در صورت تکرار این موضوع و ارسال اصلاحیه بودجه ۹۹ به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه خاصیت خود را از دست داده و مردم دیگر نباید از ما انتظاری داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: اصلاح بودجه سالانه بدون مصوبه مجلس، خلاف است و بیانگر این است که مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه از مدار تصمیم‌گیری درباره بودجه خارج شده‌اند.

نظر شما