شناسهٔ خبر: 162836 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بودجه فرهنگ کم است/ اصلاحات فرهنگی باعث حل مشکلات معیشتی می‌شود

راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه مـتأسفانه اعتبارات حوزه‌ فرهنگ بسیار کم است، گفت: حل بخش زیادی از مشکلات معیشتی مردم مستلزم اصلاحات فرهنگی است.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه با اشاره به موازی کاری برخی از نهادهای فرهنگی، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم کمیسیون فرهنگی نظارت بر عرصه فرهنگ است و برای اینکه بتوانیم این نظارت را به درستی اعمال کنیم، باید حدود و صغور و وظایف بخش‌ها و دستگاه‌های فرهنگی را مشخص کنیم.

وی افزود: در واقع، یکی از وظایف مهم کمیسیون فرهنگی مجلس، مشخص کردن وظایف دستگاه‌هایی است که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند و مأموریت‌های ویژه‌ای در این عرصه دارند.

راستینه درباره وضعیت بودجه بخش‌های فرهنگی کشور، گفت: متأسفانه اعتبارات حوزه فرهنگ بسیار کم است و این در حالی است که انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و باید به حوزه فرهنگ بیش از پیش توجه شود.

رفتارهای فرهنگی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باید اصلاح شود

وی با تأکید بر اینکه حل بخش زیادی از مشکلات معیشتی مردم مستلزم اصلاحات فرهنگی است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم مشکل معیشتی مردم را حل و فصل کنیم، در وهله اول باید رفتارهای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در عرصه فرهنگی اصلاح شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: ما معتقدیم که اگر بخش فرهنگی کشور اصلاح و پایش شود، قطعاً بخش‌های دیگر از جمله اقتصاد و معیشت جامعه هم اصلاح می‌شود.

راستینه با اشاره به گرانی مسکن، افزود: علت گرانی افسارگسیخته رهن، اجاره و خرید مسکن آن است که یک نظام فرهنگی درست و رفتار اخلاقی صحیح در تعیین اجاره برای موجران وجود ندارد و بر این اساس ریشه بسیاری از معضلات اقتصادی، عدم توجه به مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه گران فروشی و احتکار جزء بداخلاقی‌ها و رفتارهای غلطی است که باید اصلاح شود، گفت: اگر سکان داران بخش‌های اقتصادی کشور به رفتارهای صحیح فرهنگی توجه داشته باشند، قطعاً معضلات اقتصادی مردم هم به مرور حل می‌شود.

نظر شما