شناسهٔ خبر: 162718 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اگر وزارت خارجه تسهیلگر بود، قطعاً مردم در شرایط بد اقتصادی نبودند

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: چرا مشکلات گازی ایران و ترکمنستان تاکنون درست نشده و وزارت امور خارجه کجا تسهیلگر بوده است؟ اگر شما تسهیلگر بودید قطعاً مردم در شرایط بد اقتصادی نبودند.

به گزارش «نماینده» رمضانعلی سنگدوینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از اظهارات وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف شما اعلام کردید که سیاست‌های ما همیشه موفقیت آمیز بوده است اما در مسیری که طی کردید همیشه منفعلانه بودید و ارتباط تجاری و اقتصادی ما در زمینه صادرات تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه الان ۵ ماه است که مرز ایران و ترکمنستان تعطیل است، گفت: علیرغم پیگیری‌های زیادی که در این زمینه انجام شده است، اما هیچ کاری از سوی وزارت امور خارجه به عنوان وزارت دیپلماسی انجام نشده و صادرات نقشی برای این وزارتخانه ندارد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان گلستان کشاورزی خیز است و توانایی دارد بسیاری از محصولات خود را صادر کند اما از این زمینه به خوبی استفاده نمی‌شود و سوال این است که چرا به صادرات محصولات کشاورزی ایران توجه نمی‌شود.

وی بیان کرد: چرا مشکلات گازی ایران و ترکمنستان تاکنون درست نشده و با وجود همه این اتفاقات باید گفت وزارت امور خارجه کجا تسهیلگر بوده است؟ اگر شما تسهیلگر بودید قطعاً مردم در شرایط بد اقتصادی نبودند.

نماینده مردم گرگان تاکید کرد: بهتر است مثل سردار سلیمانی‌ها باشید تا این مملکت را از شر داعش ملعون نجات دادند و باید به فکر مردم باشید و مسیر صادرات و بهبود شرایط اقتصادی کشور از طریق ارتباط با همسایگان را طی کنید.

نظر شما