شناسهٔ خبر: 162645 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس یازدهم و گستاخی سه کشور اروپایی

مرادیان اینکه رئیس‌جمهور به گلایه‌مندی از سه کشور اروپایی بسنده نماید و وزارت خارجه تنها به محکومیت شفاهی و عدم پذیرش قطعنامه اکتفا کند، کافی نیست.

«نماینده»/کیوان مرادیان،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: با توجه به موارد پیش آمده در روابط سه کشور اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان و پیشنهاد قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشور مان و تصویب آن، لازم است تا دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم قاطع و متناسب با این اقدام و رویکرد خصمانه این کشورها را هرچه سریع‌تر اتخاذ و عملیاتی نماید.

اینکه رئیس‌جمهور محترم به گلایه‌مندی از سه کشور اروپایی بسنده نماید و وزارت خارجه تنها به محکومیت شفاهی و عدم پذیرش قطعنامه اکتفا کند، کافی نبوده و کشورهای مذکور را برای انجام اقدامات مشابه در آینده نیز گستاخ تر خواهد نمود.

این کشورها با این موضع  خصمانه ثابت کردند که نه تنها قابل اعتماد نیستند، بلکه مواضع‌شان در راستای اقدامات مخرب کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

مجلس شورای اسلامی و نمایندگان انقلابی آن در قبال این گستاخی‌ها سکوت نخواهند کرد و قطعا تلاش خواهد نمود تا دولت را موظف نماید تا بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت مواضع محکم‌تری در قبال این سه کشور گستاخ اروپایی که به جای ادای بدهی‌شان در برجام، طلبکار هم شده‌اند را اتخاذ و عملیاتی نماید و همچنین بواسطه اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بداند که نباید از جایگاه خود جهت پیشبرد مقاصد سیاسی کشورهای غربی استفاده نماید، ضروری است تا دولت همکاری با آژانس مذکور را به پایین‌ترین سطح ممکن تقلیل دهد. این تقلیل همکاری می‌تواند در قالب توقف اجرای پروتکل الحاقی آغاز گردد که طرحی در این زمینه هم در مجلس شورای اسلامی در حال طی مراحل قانونی است.

البته برداشت بنده این است که دولت در حال حاضر بواسطه حاکمیت روحیه لیبرالی بر آن تمایل چندانی به برخورد فعالانه با این موضوع ندارد و مطابق سنوات گذشته تنها به حرف و گلایه بسنده کرده است که اتخاذ اینگونه مواضع ضمن اینکه منافع ملی کشورمان را تأمین ننموده و گره‌ای از مشکلات مردم را مرتفع نمینماید، با جایگاه بین‌المللی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی نیز هیچگونه تناسبی ندارد و قطعا مجلس شورای اسلامی در این خصوص سکوت نکرده و اجازه هر کاری را به دولت نخواهد داد.

نظر شما