شناسهٔ خبر: 162433 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت نظارتی بر گرانی‌های بی حد و حصر بازار ندارد؛ ضرورت رصد کالاهای اساسی در شبکه توزیع

حسینی قطب آبادی نماینده مردم شهربابک در مجلس معتقد است از آنجایی که دولت نظارتی بر بازار ندارد، قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش می یابد.

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده مردم شهربابک در مجلس یازدهم با انتقاد از گرانی کالاها و وضعیت معیشتی مردم، گفت: علیرغم اینکه در شرایط کنونی بیکاری اصلی‌ترین معضلِ کشور بوده و رهاورد آن نبود درآمد است، گرانی کالاها نیز به نارضایتی و ناتوانی مردم در تامین نیازهای اساسی دامن می زند.

دولت گرانی را به گردن تحریم‌ها می‌اندازد

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت تحریم را به عنوان دلیل نابسامانی بازار مطرح می‌کند اما بخش اصلی این مشکلات، به تحریم ارتباطی ندارد و نمی‌توان آن را دلیل افزایش قیمت‌ها دانست.

وی با بیان اینکه هرچند دولت گرانی را به گردن تحریم‌ها می‌اندازد اما باید به این نکته توجه شود که آنچه در جریان است، حاصل ناکارآمدی مسئولان است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت محصولاتی مانند گوجه، پیاز، سیب زمینی و ... در بازار سر به فلک گذاشته این در حالی است که کشاورزان به دلیل ارزان قیمت بودن محصولات خود ناچارند، آنها را از بین ببرند.

حسینی قطب آبادی با بیان اینکه اگر شبکه توزیع اصلاح و واسطه‌ها در این مسیر حذف شود، می‌توان به منطقی شدن قیمت‌ها امید داشت، ادامه داد: علیرغم اینکه دولت به راحتی می‌تواند سوداگران را از زنجیره توزیع حذف کند، اما به دلیل بی توجهی به این امر کشاورزان نمی توانند از محصولات تولیدی خود سود ببرند.

پیش بینی ایجاد ۵ هزار شغل در شهر بابک با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تمام مشکلات کنونی کشور را در مدار تحریم‌ها قرار دهد، ادامه داد: از آنجا که شهر بابک پتانسیل خوبی در حوزه معادن دارد، مشروط بر اینکه موانعی بر سر راه بخش خصوصی ایجاد نشود، می‌تواند در عرض یکسال و نیم حداقل ۵ هزار شغل ایجاد کند.

نظر شما