شناسهٔ خبر: 162380 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۲ اولویت کمیسیون آموزش مجلس درباره فرهنگیان

اسماعیلی نماینده میانه در مجلس ۲ اولویت کمیسیون آموزش پارلمان درباره فرهنگیان را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، مهدی اسماعیلی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از درخواست جامعه فرهنگی بحث رفع تبعیض‌ها است، گفت: در نظام پرداخت حقوق فرهنگیان احساس تبعیض می‌کنند و باید طرح رتبه‌بندی که تا حدودی از تبعیض‌ها می‌کاهد اجرایی شود.

وی ادامه داد: مشکل اساسی دیگر درباره فرهنگیان این است که جامعه بازنشستگی این قشر دچار مشکل شدید هستند و با حداقل حقوق در حال زندگی هستند و باید برای معیشت این قشر اقدامات لازم را انجام دهیم.

نماینده میانه در مجلس با بیان اینکه آقای نوبخت در چند روز گذشته در جلسه علنی مجلس حضور یافته بود تا گزارشی از عملکرد این سازمان را به نمایندگان ارائه کند که در همان جلسه درباره فرهنگیان گفت که هرگونه اقدام برای آموزش و پرورش با توجه به اینکه جمعیت فرهنگیان زیاد است به اندازه کل دستگاه‌های دیگر بارمالی دارد که این گفته نابه‌جا است، اظهار داشت: اگرچه جامعه فرهنگیان زیاد هستند اما زیادی نیستند باید برای این قشر نیز فکری کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم جامعه فرهنگیان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: در مجلس یازدهم و به ویژه در کمیسیون آموزش به دنبال این هستیم تا رتبه‌بندی معلمان اجرایی و برای بهبود شرایط معیشت فرهنگیان همسان‌سازی حقوق‌ها اجرایی شود.

نظر شما