شناسهٔ خبر: 162307 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اتحادیه تولیدکنندگان و سازمان حمایت به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود کنند

لوازم خانگی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران معتقد است برای ساماندهی بازار لوازم خانگی باید اتحادیه تولیدکنندگان این کالا و سازمان حمایت از مصرف کننده به موضوع کرده و از طریق قیمت گذاری، زمینه برخورد با گرانفروشان را فراهم کنند.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران، درباره گرانی عجیب وغریب لوازم خانگی، گفت: پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، کشور کره جنوبی از واردات CKD و قطعات موردنیاز تولید لوازم خانگی ممانعت به عمل آورد در نتیجه نمایندگی هایی مانند ال جی و سامسونگ تعطیل شدند.

نصب برچسب برند خارجی بر روی لوازم خانگی داخلی

وی با بیان اینکه با گرانفروشان لوازم خانگی برخورد می شود، افزود: پیش از این تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کردند، اگر از قاچاق لوازم خانگی جلوگیری شود، می توانند نیاز بازار داخل را تامین کنند حال با شرایط کنونی، این سوال ایجاد می‌شود که اگر تولیدکنندگان توانایی پاسخ به نیاز بازار را داشتند، چرا قیمت ها افزایش یافته است؟

مدیر کل تعزیرات استان تهران با بیان اینکه برچسب برند خارجی بر روی برخی لوازم خانگی داخلی نصب می شود، اظهار کرد: اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی و سازمان حمایت از مصرف کننده باید به موضوع گرانی عجیب و غریب لوازم خانگی ورود کرده و قیمت گذاری کنند، در این صورت افراد نمی توانند به صورت سلیقه ای قیمت گذاری کنند.

کاهش قیمت لوازم خانگی با تامین نیاز بازار

اسفنانی با بیان اینکه در صورتی که تولیدکنندگان لوازم خانگی بتوانند نیاز بازار را تامین کنند، قیمت ها تعدیل می شود زیرا براساس اصول اقتصادی هرچه عرضه افزایش یابد، بهای کالا کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در صورتی که سازمان حمایت از مصرف کننده و اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی مبنای قیمت این کالا را مشخص کنند، سازمان تعزیرات حکومتی می تواند با متخلفان برخورد کند.

نظر شما