شناسهٔ خبر: 162293 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گزارش دستگاه‌های مشمول قانون حمایت از کودکان به کمیسیون اجتماعی

«سیداحسان قاضی زاده» نماینده فریمان در حاشیه بازدید از تحریریۀ نماینده نماینده مردم فریمان و سرخس پیگیری اجرای قانون حمایت از کودکان را جزو اولویت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم دانست و گفت: دستگاه‌های مسئول را به کمیسیون دعوت و از آنها گزارش عملکرد می‌خواهیم.

سید احسان قاضی زاده هاشمی، با بیان اینکه برای ساماندهی کودکان کار چارچوب مشخص داریم، گفت: برای ساماندهی کودکان کار خلاء قانونی وجود ندارد و قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به تازگی توسط رئیس جمهور ابلاغ شده و به طور قطع مجلس یازدهم نظارت مناسب را بر اجرای آن و ستاد ساماندهی  خواهد داشت.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس یازدهم یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم را پیگیری اجرای قانون حمایت از کودکان دانست و افزود: ممکن است نقدهایی بر این قانون وارد باشد اما تاکید ما اجرای آن است.

قاضی زاده هاشمی افزود: نظارت‌ها را تشدید خواهیم کرد تا دستگاه‌های مشمول قانون، وظایف خود را به درستی انجام دهند؛ نهادها و دستگاه‌های اجرای ساماندهی کودکان کار در برهه‌ای از زمان با هم خوب کار می‌کنند اما در برخی موارد هماهنگی لازم وجود ندارد و کار را رها می‌کنند و این ناشی از جو عمومی و اجتماعی است؛ در واقع در برخی موارد که حساسیت‌هایی نسبت به کودکان کار در جامعه ایجاد می‌شود همکاری خوبی دارند اما پس از فروکش کردن حساسیت‌ها غفلت‌ها شروع می‌شود.

وی یادآور شد: پیگیری‌های دستگاه‌های مرتبط با ساماندهی کودکان کار نباید سلیقه‌ای و بر اساس جو موقت حاکم بر جامعه باشد بلکه باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند و تعلل نکنند؛ در این رابطه دستگاه‌های متولی ساماندهی کودکان کار را دعوت و از آنها گزارش عملکرد می‌خواهیم.

نظر شما